Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Der er mange udgifter forbundet med at drive en virksomhed, og mange af dem er ofte langt højere, end de behøver være. Der er mange tjenester der automatisk bliver meget dyrere, når det er til erhverv, end når det er privat. En af de ting er mobilabonnementer. Som privat person man kan typisk rigeligt få dækket sine behov for omkring 100 kroner, hvis det udelukkende handler om data og tale. Når det kommer til erhverv er det desværre slet ikke unormalt, at det nærmest det samme abonnement koster det dobbelte, selvom det kan være svært at se logikken i den markant højere pris.

Det kan som virksomhed godt betale sig at lede lidt efter det bedste mobilselskab, da der for det første kan være stor forskel på prisen, og det kan dreje sig et par hunderede kroner om måneden, for hver eneste medarbejder, har man bare en håndfuld medarbejdere med firmatelefon, kan det altså hurtigt blive i omegnen af 10.000 kroner kroner om året, hvilket nok er en udgift de fleste gerne vil være foruden.

Husk den lange binding

Et andet stort problem der er forbundet med erhvervsabonnementer er, at der ofte er en bindingsperiode, der er væsentlig længere, end den man kender fra sit private abonnement. Her er der enten ingen binding, eller også er det 6 måneder, sådan er det ikke når det kommer til erhvervsabonnementer. Her er det nemlig meget normalt, at der er en binding på intet mindre end 36 måneder eller 3 år.

Det betyder i sagens natur, at man binder sig i ret lang tid. Vælger man et abonnement der er dyrere end det behøvede at være, betyder det så også, at man har bundet sig til dette i hele 3 år. Dette er grunden til, at det er så vigtigt at man vælger rigtigt første gang, så man ikke skal betale mere end nødvendigt måned eller måned efter måned ef….