Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Vi lever i høj grad i en digital tidsalder, hvor alt og alle nærmest er at finde på internettet. Dette er med til at hjælpe os alle med at komme nemmere og bedre igennem dagligdagen. Især virksomheder nyder godt af de mange digitale tiltag som hele tiden bliver gjort. Appens indtog på det digitale marked for omkring 10 år siden har uden tvivl revolutioneret måden, folk lever på og måden, man driver virksomhed på. En app kan nemlig hjælpe rigtig mange men bestemt ikke alle. Kan en app hjælpe jeres virksomhed?

Kommer den til at have en central rolle?

Når i overvejer, om jeres virksomhed skal have en app, skal i stille jer selv nogle spørgsmål. Der er nemlig ingen tvivl om, at apps spiller store roller i andre virksomheder. Men nu er meget få virksomheder jo ens. Hvis i har store planer for jeres app i virksomheden, så vil det være en god idé, men hvis den kun kommer til at spille en mindre og ubetydelig rolle, vil den være overflødig, og det kommer kun til at fremstå uprofessionelt.

Hvem er jeres målgruppe?

Et spørgsmål der især er vigtigt, er jeres målgruppe. Hvis jeres målgruppe fx består af ældre mennesker, så vil det måske være en knapt så god idé med en app. Den app i kommer til at sende ud skal jo helst blive brugt, og det kommer den ikke til, hvis målgruppen består af ældre som ikke ved, hvordan man gør. Hvis målgruppen derimod er yngre, så er det bestemt en god idé med en app.

Er i villige til at gøre arbejdet?

En app fylder måske ikke så meget fysisk, da den jo bare er et lille ikon i ens smartphone. Men selvom dette er tilfældet, så ligger der ret meget arbejde bag appen. Som virksomhed skal i både have ressourcerne og tiden til både at udvikle appen og holde den ved lige, så den hele tiden er aktuel. Hvis i ikke selv har tiden og ressourcerne få hjælp til app udvikling her.