Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Skal din virksomhed stå på messe for første gang i nærmere fremtid, så er der nogle tips og tricks som i bør gøre brug af, for at få det bedst mulige udbytte af dagen og større chance for fremtidige kunder. Når du som repræsentant for din virksomhed står på en messe, er det vigtig at du gør dig synlig for den store menneskeflok som går rundt hele dagen, da der er mange kunder at hente iblandt dem. Sørg derfor for at følge disse tips herunder, så du kan få succes med din messestand.

Imponér med ”scenen”

Der hvor du skal ligge flest kræfter er i din messestand og hvordan den skal udsmykkes i forhold til dens form. Det første messegæsterne ser er din messestand, og det er derfor denne som skal få gæsterne til at komme nærmere. Det er derfor rigtig vigtigt at du ikke er tilbageholdende med kvaliteten, da det er altafgørende for dine besøg på din stand. Forsøg derfor at finde en messestand som skiller sig ud fra de stande som du ellers plejer at se når du selv er gæst på en messe.

Vær udadvendt og sprælsk

Det kan være svært at få folk hen du bare står og venter på at de skal komme, så ligger interessen der bare ikke. Du skal derfor agere udadvendt, og være sprælsk når du skal have folks opmærksomhed. Jo mere sprælsk du er, jo sjovere og mere interessant synes folk det er at se nærmere på. Hvis du ved at du selv ikke kan være det, så find den eller de medarbejder som du mener kan klare denne opgave til perfektion.

Husk noget til ganen

Det er muligvis nemt nok sagt at der bare skal være noget til ganen, men her skal du også prøve at skille dig ud fra mængden. Alle har lige stillet et plastikglas med tørre saltstænger, eller en skål med bolsjer. Prøv at tænke ud af boksen, og tilbyd noget som ikke kan findes på andre stande, så er du også nem at finde, hvis nogle gerne vil tilbage til din bod.