Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Virksomheder over hele verden har brug for et økonomisystem, der kan holde styr på alle udgifter og indtægter. Det siger sig selv, når man snakker erhvervsliv. Men hvordan og hvorledes hænger det hele sammen. Bør man kaste en masse penge efter den helt store forkromede løsning, hvis man i virkeligheden kun har behov for en lille simpel løsning til sig selv og sin partner. Der findes mange forskellige systemer, men der er ikke specielt mange, der ved specielt meget om dem.

ERP system

Er man i en stor organisation er det nødvendigt, at man vælger en løsning, der kan benyttes på tværs af afdelingerne. I stedet for at have forskellige systemer til eksempelvis lager, salg og økonomi, kan man i stedet vælge et ERP system, der klarer alle delene for en. Et af de gode elementer er, at dataene kan tilgås fra forskellige enheder. Systemet kan tilpasses til de fleste virksomheder, så I får det bedste ud af løsningen. Du kan læse mere om ERP system online her.

Den nemme løsning

Hvis man er nystartet og skal bruge et nemt og billigt regnskabssystem, så er der nogle danske løsninger, man kan gøre brug af. Et system som eksempelvis Dinero er oplagt, da det er gratis at benytte, indtil man har omsat for mere end en million. Der er andre platforme tilgængelige online, men langt størstedelen koster et månedligt beløb. Hvis man derimod går til udlandet, er der ligeledes nogle gratis versioner af regnskabssystemer, man kan benytte. Hvis man ønsker flere features, end dem der er gratis tilgængelige, kan man købe sig adgang til en premium model.
Det hører under den paraply, der kaldes fremium.

Har man brug for et dansk system, der ikke er Microsoft, kan man kigge i retning af Economic, som har regnskab, lagerføring og meget mere indbygget.