Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Det kan være svært som håndværker, at finde ud af hvor og hvordan du skal annoncere for dig selv. Skal du vælge plakater i bybilledet, eller skal radio/tv spots, Facebook eller andre sociale medier. Der findes et hav af steder, men hvad er bedst for din virksomhed? Både hvis du ser økonomisk og afkastmæssigt.
Der er nemlig mange ting du skal tage højde for, hvem er din målgruppe? Hvor befinder din målgruppe sig henne? Hvordan rammer du din målgruppe, altså hvordan skal din annoncering laves, så din målgruppe bliver interesseret i den.  

Nemmeste måde at annoncere sig på? 

Alle disse elementer man skal huske på, kan være uoverskueligt, for en som bare gerne vil lave sit håndværk, og måske ikke har nogen erfaring i kommunikation og marksføring.
Men det er der heldigvis råd for, da en af de bedste og nemmeste måder at markedsføre sig selv som håndværker er portaler, med oversigt over håndværkere. Det gode ved håndværker faget er at folk først rigtigt skal kende en, når de har brug for en. Folk der ikke har noget galt med toilettet er ligeglade med en reklame for en VVS´er, folk ser ikke en reklame for en VVSer og tænker, hov dem skal jeg da lige have i tankerne, når toilettet engang står af. Det er netop derfor at en portal er så genialt, da potentielle kunder selv vil søge efter en, ulempen er dog at i er flere om budet, derfor er det med at have en virksomhedsbeskrivelse, som gør folk får lyst til at vælge lige netop dig.
Det gode ved en portal er også at folk kan finde en håndværker i deres lokalområde, så man slipper for at ramme folk med annoncering, selvom de bor i den anden ende af landet.
Hvis du f.eks bor i Køge og leder efter en VVSer ville man besøge denne side.
Haandvaerkernoeglen.dk kan klart anbefales at annoncere sig selv på, da de netop har alle håndværker fag og lokal opdeling, så det er let for folk i dit område at finde dig.