Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Hvis du står i den situation at din virksomhed skal til at skifte kontor, måske fordi jeres nuværende er blevet for småt, så kan det være en meget tidskrævende proces at få pakket alt jeres inventar ned og få det flyttet frem til det nye sted. Heldigvis findes der rigtig mange virksomheder der gerne vil hjælpe jer med at pakke jeres nuværende kontor ned og få tingene flyttet frem til det nye sted. Det kan være en stor hjælp i og med at du skal stille med lige så mange medarbejdere til at klare flytningen og de i stedet kan fokusere på at klare det arbejde der skaber omsætning til din virksomhed. Mange flyttevirksomheder beskæftiger sig også med mange andre ting, f.eks. denne her der også laver rydning af dødsbo.

Når man skifter kontor, er det vigtigt at man tænker mange detaljer igennem inden man beslutter sig for hvordan tingene skal stå ved det nye sted. Når først inventaret er sat, er det oftest meget svært at få rykket rundt på igen. Derfor er det vigtigt at du sætter dig ned og laver en udførlig plan overfor hvordan tingene skal stå for at skabe de bedste vilkår og dynamikker på arbejdspladsen. Det kan være at man skal sikre at nogle bestemte kollegaer kan sidde tæt på hinanden hvis de sparer meget med hinanden, eller måske at man skal give mere plads til andre fordi de arbejde bedst uforstyrret. Samtidig er det vigtigt at ting som printer, vandpost, køkken og andre ting står rigtig i forhold til jeres virksomhed.

Det med at flytte kontor kan være en krævende proces der kan tage mange måneder i planlægning. Det er en klar fordel at klare selve flytningen henover en ferie. Der er i forvejen mange medarbejdere der vælger at tage fri for at være sammen med deres børn og arbejdsmængden er måske i forvejen lav i sådan en periode.