Blog

Regnskab og ERP system

Regnskab og ERP system

Virksomheder over hele verden har brug for et økonomisystem, der kan holde styr på alle udgifter og indtægter. Det siger sig selv, når man snakker erhvervsliv. Men hvordan og hvorledes hænger det hele sammen. Bør man kaste en masse penge efter den helt store forkromede løsning, hvis man i virkeligheden kun har behov for en lille simpel løsning til sig selv og sin partner. Der findes mange forskellige systemer, men der er ikke specielt mange, der ved specielt meget om dem.

ERP system

Er man i en stor organisation er det nødvendigt, at man vælger en løsning, der kan benyttes på tværs af afdelingerne. I stedet for at have forskellige systemer til eksempelvis lager, salg og økonomi, kan man i stedet vælge et ERP system, der klarer alle delene for en. Et af de gode elementer er, at dataene kan tilgås fra forskellige enheder. Systemet kan tilpasses til de fleste virksomheder, så I får det bedste ud af løsningen. Du kan læse mere om ERP system online her.

Den nemme løsning

Hvis man er nystartet og skal bruge et nemt og billigt regnskabssystem, så er der nogle danske løsninger, man kan gøre brug af. Et system som eksempelvis Dinero er oplagt, da det er gratis at benytte, indtil man har omsat for mere end en million. Der er andre platforme tilgængelige online, men langt størstedelen koster et månedligt beløb. Hvis man derimod går til udlandet, er der ligeledes nogle gratis versioner af regnskabssystemer, man kan benytte. Hvis man ønsker flere features, end dem der er gratis tilgængelige, kan man købe sig adgang til en premium model.
Det hører under den paraply, der kaldes fremium.

Har man brug for et dansk system, der ikke er Microsoft, kan man kigge i retning af Economic, som har regnskab, lagerføring og meget mere indbygget.

Read more
Firmajulefrokost i hele Danmark

Firmajulefrokost i hele Danmark

Sommeren er efterhånden forbi i Danmark, og vi begynder stille og roligt at gå mod mørkere tider igen. Selvom det måske føles alt for tidligt, så begynder en hyggelig tid med mørke aftener, gåture i skoven, hvor man samle kastanjer og julen står herefter for døren. Julen er hjerternes fest – både i privat regi, men i særdeleshed også for virksomheder. Julefrokoster for virksomheder er for nogle medarbejdere årets højdepunkt, og der gøres næsten alt for ikke at gå glip af årets firmajulefrokost.

Hvordan skal jeres firmajulefrokost afholdes

I takt med at dagene bliver kortere, så er det for virksomhedsejere og chefer ved at være tid til at kigge nærmere på årets firmajulefrokost. Der er ofte en masse ting, der skal tænkes over i forbindelse med afholdelsen. Økonomien er en naturlig faktor, der skal være med. Hvor skal festen afholdes og skal det være med overnatning, så medarbejderne ikke behøver at tænke over, hvordan de kommer hjem. Afhængig af hvilken by man tænker at afholde sin julefrokost i, er der nogle forskellige muligheder. Man kan tage et helt klassisk valg, som blot ville være at bestille et bord og lidt vin. Når maden er spist og vinen drukket, så er det tid til at tage videre på en enkelt bar. Herefter er der frit slag og man kan tage hjem, hvis det er det man ønsker.

Hvad passer til jer

Det er svært at give et konkret bud på, hvad der passer til forskellige virksomheder. Det handler om at kigge lidt ind og arrangere en fest, som størstedelen af medarbejderne ville synes hyggelig. Hvis man er en håndfuld håndværkere, så kan det være, at det ikke behøver at være den dyreste restaurant, men det i stedet er vigtigt, at man får serveret noget lækkert mad, som man bliver mætte af.
Lav eventuelt en afstemning hos medarbejderne og vurder, hvad der er mest stemning for.

Read more
Tidsregistrering hos nye medarbejdere

Tidsregistrering for nye medarbejdere

Det kan af og til være svært at holde 100 procent styr på, hvor timer man har arbejdet på et givent projekt. Overspringshandlinger kommer ofte til at være en stor bestanddel af arbejdstiden, hvis man ikke er fokuseret i et givent tidsrum. Eksperter indenfor videnskaben har forsøgt at slå fast, hvor lang tid den menneskelige hjerne kan fokusere uden at skulle holde pause. 45 minutter skulle eftersigende være det tidsinterval, der passer bedst på den brede befolkning. Af selvsamme grund har universiteter og andre uddannelsesinstitutioner valgt at have ”timer” af 45 minutters varighed.

Ny på arbejdsmarkedet

Når man kommer ud på arbejdsmarkedet og har været vant til at holde en mental pause hver 45. minut, så kan det være svært at omstille sig til pludselig at skulle arbejde i længere tidsintervaller. Her kan tidsregistrering være med til at forbedre denne indkørselsfase. Sæt timeren til 45 minutter og hold herefter en lille kort pause, hvor der eventuelt kan hentes kaffe. Det er ikke kun godt for hovedet, men det er også godt for blodomløbet, når man får rejst sig op i løbet af arbejdsdagen.

Registrering af brugte timer

Tidsregistrering bruges også til andet end blot onboarding af nye medarbejdere. De fleste konsulenthuse gør brug af en eller anden form for registrering af deres timer. Det er ganske enkelt fordi, at det er en nødvendighed. Hvis ikke man registrerer sin brugte tid, så har man intet bevis for det udførte arbejde i virkeligheden er lavet. Konsulenter lever af at sælge deres timer til andre virksomheder, så det er både en sikkerhed overfor kunderne samt konsulentvirksomheden.

Det er meget forskelligt, hvad folk foretrækker af system, når det drejer sig om tidsregistrering. Der findes mange forskellige muligheder, der hver især har deres kvaliteter. Et af dem er systemet fra Eazyproject, som har udviklet er glimrende system til tidsregistrering. Du kan læse mere om det her.

Read more