Blog

Sådan får du mere plads i hjemmet

Er du lige flyttet eller bare blevet træt af den gamle indretning og har for lidt plads?

Så kan du læse med her og finde ud af hvad du kan gøre for at få plads til alt, uden at du behøver at investere voldsomt meget. Der er så mange muligheder i dag, så det er altid en mulighed af finde prisvenlige møbler og andre ting.

Hvad skal jeg bruge?

Markedet er så stort i dag og derfor kan man finde så mange forskellige ting.

Den første ide, er at investere i en sovesofa. Dette kan både bruges som en behagelig sofa, men også som en lækker seng. Her har man allerede sparet enormt meget plads, fordi nu kan man bare nøjes med et møbel som både fungerer som sofa, men også som seng. Sovesofaer er ikke voldsomt dyre. De findes i forskellige prisklasser, så det er derfor op til en selv, hvor meget man vil investere i det.

En anden måde man kan spare på pladsen, er ved at have en masse høje reoler eller hylder. Hvis man har mange reoler op ad væggen, fylder det ikke særligt meget og der kan være mange ting i skufferne og på hylderne. De findes i alle slags størrelser, former og farver, så mon ikke der er noget som passer godt i din bolig.

Den sidste ide er at få udnyttet pladsen under sengen. Under de fleste senge er der masser af plads, hvor man kan opbevare sine ting. Det eneste man skal bruge her, er nogle store opbevaringsbokse eller skuffer og så bare ned med det. Ting der stilles under sengen, er typisk noget som ikke bruges særlig ofte.

Der er masser af muligheder. Det handler bare om at være kreativ og ellers bare at komme i gang.

Read more

Disse ting kan i som arbejdere få som fordele på arbejdspladsen

Din arbejdsplads er ikke bare et sted for dig at komme og være 37 timer om ugen og i slutningen af måneden få dine penge for det arbejde du har udført. Du kan også få en række andre fordele ud af din arbejdsgiver som vi vil prøve at belyse lidt her

Pension

Nok den mest populære hos folk. En aftale i mellem af i begge indbetaler lidt til din pension og dermed kan gøre det før der bliver trukket skat af pengene. Det er altid en god idé at spare op til sin alderdom og dette kan godt ende ud med at blive mange penge i sidste ende

Fri bil

Hvis du har et sælgerjob, vil du muligvis få stillet en bil til rådighed. Det kan endda være at din arbejdsplads vælger at give dig mulighed for at benytte bilen så meget du vil. Oftest betyder det selvfølgelig lidt lavere løn. Men du slipper samtidig for at bruge penge på bil og benzin.

Fri telefon

Igen er det noget der kommer med hvis du er sælger. En arbejdstelefon som du så også må bruge privat. På den måde får du både en lækker telefon som du muligvis selv kan vælge og de betaler dit abonnement

Fordele på arbejdet

Arbejdspladsen kan også betale for mange andre ting. Det kan være ting som f.eks. frokostordning, have et fitnesscenter til rådighed eller hvis i bruger mange timer foran en skærm så at i har personlige skærmbriller

Rabatter

Hvis din arbejdsplads er en del af en større kæde, kan det være at det har etableret nogle rabataftaler på plads med andre kæder. Dermed kan du måske få 20% på den lokale burger restaurant. Det kan også være at din virksomhed er sponsor på et lokalt sportshold og de derfor har en række fribilletter til de ansatte.

Read more

Derfor skal du have et hæve-/sænkebord

Et hæve-/sænkebord er essentielt, hvis du vil sikre optimal komfort, i mens du er på arbejde. De behøver ikke at være specielt dyre, og du vil samtidig opleve, at du føler dig mere frisk, imens du er på arbejde.

Der er mange gode argumenter for, hvorfor du bør investere i et hæve-/sænkebord til din arbejdsplads. Selvfølgelig skal det ikke finansieres af egen lomme, men af virksomhedens. Det er vigtigt, at du har en optimal arbejdsstation, og her vil hæve-/sænkebordet helt sikkert være praktisk.

Samtidig vil der være langt mindre risiko for, at du får arbejdsskader som følge af stillesiddende arbejde. En arbejdsskade vil ofte resultere i en sygemelding, og det koster for arbejdspladsen. Hæve-/sænkebordet vil derfor ofte tjene sig selv hjem igen, da I undgår tabt arbejdskraft.

Vigtigt at bevæge kroppen

Det er vigtigt, at du bevæger dig, når du er på arbejde. Derfor kan det være praktisk at kunne skifte position. Ikke bare på kontorstolen, men også på om du sidder eller står. Hvis du kan rejse dig op og arbejde det halve af dagen, kan du med god samvittighed sidde ned de resterende timer.

Der er masser af forskellige hæve-/sænkeborde, og det bedste er, at de ikke behøver at være særligt dyre. Du kan finde et stort udvalg hos Kontormoebler.dk, hvis du vil vide, hvilken prisklasse du skal gå efter.

Vælg et elektrisk hæve-/sænkebord

Når du skal vælge hæve-/sænkebord, vil det være en god idé at vælge et, der er elektrisk. Det er nemmere at have med at gøre, og så slipper du for manuelt at skulle justere det, hvilket kan medføre, at du ikke får det gjort.

Det vigtigste er, at du rent faktisk bruger dit hæve-/sænkebord, så det kan være en fordel at sætte en timer, så du husker det.

Read more

Plakatrammer – et professionelt og personligt udtryk

Følgende artikel er betalt og udarbejdet i samarbejde med de hjemmesider, der linkes til.

Hvordan får man et kontor til at føles indbydende og velkommende? Det kan være ufatteligt vigtigt, især hvis man ofte har kunder eller klienter på besøg, at det rum, de træder ind, i ikke føles koldt eller klinisk. Foruden de brugbare møbler, altså stole, borde, sofaer og lignende, er det vigtigt at kreere et rum med lidt liv og sjæl – lidt ligesom i et hjem. Det vil også gavne medarbejdere, som vil have et bedre sted at arbejde i. Og slutteligt ser det jo altid godt ud, når man har en flot og indbydende baggrund til sine SoMe-opslag.

Et solidt valg til de fleste firmaer vil være plakatrammer. Plakatrammer, modsat almindelige rammer, er ideelle til at udskifte kunst eller budskaber, uden at hive rammen ned fra væggen, og derfor er de en nem og hurtig løsning til et professionelt rum. Såkaldte klikrammer eller snaprammer får deres navn fra den lyd de siger, når du åbner rammen – et lille klik, og du kan sætte ny plakat i!

Plakatrammer kan findes både til både udendørs og indendørs brug. Du kunne derfor nemt og hurtigt montere en ramme ved indgangen eller fordøren, hvor du eksempelvist kan have dit firmas logo og slogan. Som en lille teaser til hvad dine klienter træder ind til!

Når man træder indenfor, kan plakatrammerne bruges til at vise hvilken type firma lige præcis jeres firma er. Her menes der mere specifikt hvilken personlighed jeres firma har, og hvilken type arbejdsplads I er, ikke hvad I tilbyder af services eller produkter. Repræsenteres jeres firma bedst med rolige landskaber, abstrakt kunst eller opmuntrende budskaber om at ”keep calm and carry on”?

Plakatrammer er også gode at have, hvis firmaet er på vej gennem en rebranding eller omprofilering. Når I har fået det nye look sat på plads, kan I helt selv få skiftet jeres budskaber ud, enten med det nye slogan eller det nye udtryk som kontoret nu skal have. Så behøves der ikke købes helt nyt!

Alternativt kan I også hænge personlige milepæle for jerse firma op. Hvis I har en ordning med Månedens Medarbejder, kan I hænge dennes storsmilende portæt op. I kan også fremvise jeres holdånd med et billede af hele teamet sammen. Mulighederne er mange, valget er jeres!

Til at understøtte dette image af personlighed og professionalisme, kan lidt grønt på kontoret gøre underværker. Grønne planter giver et bedre indeklima, og giver hurtigt og nemt naturlig farve til et professionelt setting.

Planter kan dog være helt afsindigt dyre, både at købe og vedligeholde. Til firmaerne der måske ikke har så grønne fingre er kunstige træer et oplagt valg. Disse træer kan, som navnet nemt selv forklarer, passe sig selv hele året rundt, og de dør ikke af at stå for tæt på radiatoren. Det er også en oplagt måde at fylde al gulvpladsen ud, uden at dænge sit kontor til i skriveborde og skraldespande.

Til kontoret der holder af sæsonskift er kunstige planter også gode, da man blot kan pakke dem, man har stående fremme om sommeren, væk i depotrummet, mens det er vinter. Det eneste pleje kunstige planter skal have, er det samme som plakatrammerne behøver: En lille afstøvning i ny og næ!

Read more

Skab overblik over dit arbejde med en uge planlægningstavle

Har du en ultra travl hverdag, og har du derfor brug for at skabe overblik og struktur over blandt andet møder, deadlines og andre vigtige punkter på dagsordenen? Så bør du overveje at anskaffe dig en uge planlægningstavle, som kan give dig det perfekte overblik over alle de ting, du skal nå i løbet af de forskellige uger. Den smarte uge planlægningstavle er intet mindre end et whiteboard, der er inddelt efter uger. Med en sådan tavle vil du med garanti finde det nemmere og mere overskueligt at planlægge dit arbejdsliv, og de smarte planlægningstavler vil derfor med garanti heller ikke skuffe dig! Ønsker du således at se et stort udvalg af planlægningstavler, der er inddelt i uger? Så finder du det lige her, og der er desuden garanti for, at du finder den absolut perfekte uge planlægningstavle.

Planlægningstavler med tern

Når du skal ud og vælge din nye uge planlægningskalender, har du desuden mulighed for at vælge mellem forskellige størrelser af tern. Det store udvalg af planlægningstavler byder nemlig på forskellige former for kvadratisk inddeling, og du kan således vælge mellem tern på 2×2 cm og tern på 5×5 cm. Det smarte ved disse tern er, at de inddeler planlægningstavlernes overflade i overskuelige felter, som du blandt andet kan anvende til at skrive i eller tegne mønstre efter – du har faktisk mulighed for at anvende præcis, som du ønsker. Disse planlægningstavler er desuden ikke blot gode til planlægning, men også til udregninger, hvis der er brug for netop dette på din arbejdsplads.

Uge planlægningstavle – til dig der har en travl hverdag

Har du således behov for at planlægge din arbejdsdag ned i hver eneste detalje, kan du altså med stor fordel vælge at anskaffe dig en smart uge planlægningstavle. Hver eneste dag på ugen er nemlig inddelt i en række forskellige små felter, hvorfor du har mulighed for at markere dagens forskellige tidspunkter. Det kan være yderst praktisk, hvis du har en travl og presset hverdag, hvor du har brug for at skabe overblik fra dag til dag. Der er desuden god med plads til at nedskrive detaljer, således du aldrig bliver forvirret over dine egne noter. Derudover har du mulighed for at vælge en uge planlægningstavle med overblik over én uge, men du har også mulighed for at vælge én, der viser 2 uger på samme tid, hvis du har behov for at planlægge lidt længere ud i fremtiden.

Read more

Sådan øger du arbejdsglæden hos dine medarbejdere

En glad medarbejder er ofte også en effektiv medarbejder, derfor kan det være fornuftigt fokuseret at gå efter at øge arbejdsglæden for medarbejderne på din arbejdsplads. Dette kan gøres på et utal af forskellige måder, og man kan kaste sig ud i alt fra teambuilding til firmafester, men der er faktisk også andre måder at øge arbejdsglæden på.

Sørg for at styrke fællesskabet på arbejdspladsen

Trivslen på arbejdspladsen er noget af det vigtigste når det kommer til at skabe gode arbejdsvilkår for dine medarbejdere. Dette skyldes primært at det er langt mere attraktivt at møde ind på arbejdet om morgenen, hvis man ved man kan arbejde i trygge rammer, uden frygt for at spørge om hjælp. Herudover øger det også arbejdsglæden og derved også produktiviteten, hvis der er en god og rar stemning på kontoret, indbyrdes mellem medarbejderne. En måde at styrke fællesskabet på er blandt andet ved at holde forskellige sociale arrangementer på kontoret, herudover kan man også overveje at hyre en til at lave teambuilding, for at ryste alle lidt sammen.

Tilbud medarbejderne forskellige materielle fordele

For igen at øge arbejdsglæden hos medarbejderne kan man også investere i forskellige fordelagtige genstande til medarbejderen. Dette vil få dem til at føle sig yderst værdsat, og chancen for de søger andre veje hos konkurrenterne er derfor også minimal. I kan overveje at låne dem alt fra firmatelefoner, til en leasingbil. Der kan være mange fordele ved at lease en bil, idet jeres virksomhed kan trække leasingydelsen og andre udgifter på bilen fra, i kan også lave en splitleasing-aftale hvor udgifterne splittes mellem dig og din medarbejder, tjek det her. På den måde kan din medarbejder fx komme til at køre rundt i en rigtig lækker Mercedes, samtidigt med at han/hun føler sig værdsat i højere grad end før, find din kommende Mercedes til din medarbejder her; perbcars.dk/leasing -af-mercedes

Read more

Sådan finder du de rette samarbejdspartnere

At være selvstændig erhvervsdrivende kan være et hårdt og krævende arbejde, og der er konstant ting, man skal tage stilling og forholde sig til. Er det noget, som du kan genkende, så ved du også, at det kan være svært at finde de rette samarbejdspartnere. Er du i tvivl om, hvordan du gør det, så du kan sikre dine kunder den bedste oplevelse, så kan du her få gode råd til, hvordan du kommer tæt på de rette samarbejdspartnere for dig og din virksomhed.

Undersøg mulighederne nøje

Der kommer flere og flere forskellige virksomheder til, hvorfor konkurrencen også bliver større internt. Fordi der opstår flere virksomheder, opstår der dog også nye potentielle samarbejdspartnere. Er du i tvivl om, hvorvidt du har kontakt til de rette, eller ønsker du blot at udvide din horisont, så er det vigtigt, at du undersøger mulighederne nøje. Når du har undersøgt de forskellige muligheder, har du de bedste forudsætninger for at træffe det rigtige valg. Har dit firma hovedsæde i København eller Rødovre, og har du brug for hjælp til stansning, så kan du eksempelvis blive meget klogere på stansning i høj kvalitet via linket.

Få et uforpligtende tilbud

For at sikre at du finder de rette samarbejdspartnere, er det ligeså vigtigt, at du har styr på din virksomheds økonomi. Det kan man få på mange måder, og derfor er det også vigtigt, at du ikke bruger løs af pengene. Eksempelvis kan det være en god idé at få et uforpligtende af en potentiel samarbejdspartner, så du har muligheden for at danne dig et overblik over, hvad det vil koste virksomheden i det lange løb. Du får derved muligheden for at lave en fremtidssikret plan, så du undgår bekymringer omkring økonomi, samarbejde og meget andet. Det er altså en stor fordel at få et uforpligtende tilbud, hvis du er i tvivl.

Read more

Drømmer du om at køre bus? Et selvstændigt job

Drømmer du om at køre bus?
Et selvstændigt job

Der er mange fordele ved at tage kørekort til bus. Det er et job, hvor du arbejder meget selvstændigt og ikke konstant skal rettes på af en chef eller en anden af dine overordnede. Du er på dit eget “kontor” selv hver dag, hvor ingen skal blande sig i din dagsorden – så længe du altså overholder din arbejdsrutine og transporterer folk derhen, hvor de skal.

Det er tilmed et job, hvor dine tanker kan få meget selvstændighed. Har du aldrig tænkt over, hvor gode tanker man kan nå at køre igennem, når man kører i en bil? Det er næsten mediterende at se vejen forsvinde bag en og kigge ud mod horisonten. Så hvis du er typen, der sætter pris på sådanne oplevelser, kan det være, at du skal overveje at tage buskørekort.

Du er sikret et job

Lige nu er der stor mangel på buschauffører i Danmark, så hvis du vælger at uddanne dig til buschauffør, er du sikret et job efterfølgende.

Der er mange, der går uden job, fordi de har taget forkerte uddannelsesvalg, så det er klogt at sigte efter en uddannelse, der sikrer dig et job i den anden ende.

Derudover tager en buschauffør uddannelse kun 30 dage at fuldende, så du vil hurtigt mærke gevinsten af dit uddannelsesvalg. De penge du smider efter uddannelsen, vender nemlig hurtigt tilbage med tilbagebetalende effekt.

En ny dag – hver dag
Mange forbinder måske en bustur med daglig transport. Men et job som buschauffør kan byde på mange forskellige slags dage. Der er også forskellige jobmuligheder med et job som buschauffør. Du kan fx blive rutebuschauffør, turistbuschauffør eller køre bybus.

Som buschauffør møder du også nye mennesker hver dag. Du kommer til at møde mange forskellige, spændende typer, og her er det vigtigt, at du møder dem med et smil. En dag som buschauffør er i lang udstrækning, hvad du gør det til – smiler du til folk, så smiler de også til dig.

Og rygterne om den rare buschauffører florerer hurtigt – så du kan hurtigt skabe et positivt omdømme for dig selv.

Så hvis du elsker at møde nye mennesker, nyder en selvstændig hverdag og har en passion for store køretøjer – så bliv buschauffør!

Read more

Sådan kan du markedsføre dit firma

Når man er beskæftiget i et firma, er det vigtigt med en konstant tilstrømning af nye og betalende kunder. Det er nemlig disse, der er med til at sørge for, at virksomheden kan blive ved med at fungere effektivt og med god succes. Dog er det et stort stykke arbejde, der kræves, når man skal opsøge nye kunder, og derfor er der til tider behov for lidt professionel hjælp til at få afviklet nogle af de mange løsninger, der befinder sig inden for både den online og den fysiske form for marketing.

Gør noget på det fysiske marked

Og fordi at der i dag er så mange, der benytter sig af online marketing, kan det for dig være nødvendigt også at tage et kig på de mange ting, det er muligt at rykke på rent fysisk. Ofte er der nemlig behov for noget blikfang, der kan skabe en vis interesse i dit firma. Og det er noget, et smukt fotoprint kan sørge for. Sådanne kan nemlig bruges til at fra posters, der kan deles ud i byen til flotte plakater, der kan vises frem i bybilledet, på firmaet eller de kan endog scannes ind, således de også kommer til at udgøre en store marketingeffekt på det online marked.

Bliv synlig med fotoprint

Er det noget, du synes, der lyder som værende en god ide? Så er det vigtigt, at du finder frem til nogle professionelle, der kan sørge for god kvalitet af dine fotoprint. Det betyder for eksempel, at alt visuelt skal fremstå både skarpt og tydeligt, lige såvel som farverne skal være klare, således de ikke synes forstyrrende for øjet. Tag derfor et kig online og find eksperter inden for området, der kan hjælpe dig. Bliv synlig med fotoprint allerede i dag og oplev de mange fordele, som du kan nyde godt af.

Read more

Tænkt over energiforbruget i virksomheden

Følgende artikel er betalt og udarbejdet i samarbejde med de hjemmesider, der linkes til

Vi lever i en verden, hvor vi bliver nødt til at tage stilling til vores fælles miljø – også som virksomhed. Faktisk er der flere, som mener, at virksomheder bliver overflødige, hvis de ikke har taget stilling til, hvordan de vil arbejde med FN’s verdensmål. Måske har du ikke tænkt i de baner allerede, og hvis det er tilfældet, kan du her i artiklen få lidt inspiration til, hvordan du lavpraktisk kan ændre energiforbruget i virksomheden til det bedre.

Skift til vedvarende energi

Det er måske den mest lavthængende frugt, fordi det tager dig ikke mere end 2 minutter. Du har nok allerede en el udbyder, som tilbyder dette, men måske er du ikke skrevet op. Hos de fleste elselskaber er det muligt at betale lidt ekstra, så man får leveret strøm fra vindmøller eksempelvis. Og igen – det tager ikke mere end 2 minutter.

Energimærkningen på dit køkken

Det er ikke sikkert, at jeres kontor er nyrenoveret, eller måske holder I til i en lidt ældre bygning. Det betyder alt andet lige, at jeres køkken kan være en stor energisluger. Køleskabet, fryseren, ovnen osv. Hvordan ser det ud med energiforbruget? Hvis det ikke er helt up-to-date, kan du overveje at smutte en tur forbi https://nordiskstorkokken.dk/, hvor de helt sikkert har noget, der kan erstatte de ældre energislugerer. Typisk vil det både være en investering i miljøet, men også i pengepungen på sigt – det skal altså kraftigt overvejes.

Drop standy-løsningen

Naturligvis sparer du lidt på strømmen og energien, hvis elektronikken går på standby. Men det er altså ikke særlig meget, og derfor gør du klogt i at sige til medarbejderne, at de altid skal slukke deres udstyr, når de går hjem. Det vil mærkes på regningerne med det samme, fordi er I en større virksomhed, vil der være utrolig meget at spare, og ofte er elektronikken den største energisynder. Det kan du heldigvis nemt arbejde med.

Gør taget Co2 neutralt

Det har du måske ikke tænkt over før, men du kan faktisk få en smart løsning til dit tag, som gør virksomheden endnu mere bæredygtig. Et grønt tag er svaret, og det kan du finde hos https://nykilde.dk/, hvor de har specialiseret sig i netop dette. Et grønt tag vil som navnet antyder medføre, at jeres tag bliver fyldt med planter, blomster er andet. Det har den effekt, at det selv optager omkring 60-70% af regnvandet, så kloakkerne ikke bliver overfyldt. Ydermere vil det bidrage til en større biodiversitet i bybilledet. Grundlæggende formindsker dette jo ikke dit energiforbrug, men det er et fornuftigt tiltag, som hjælper din virksomhed en bæredygtig retning.

Der er mange måder, hvorpå du kan tænke FN’s verdensmål ind i dit selskab. Ovenstående har alt sammen fokus på energiforbruget, men der er mange andre aspekter, du kan arbejde med. Der er også det sociale ansvar overfor de ansatte.

Kort sagt kan alle arbejde med det, og det kommer blot an på, hvordan det gør. Du skal selvfølgelig kunne sætte ind, hvor det giver mening.

Read more