Blog

Hvordan får du synet din lastbil under coronakrisen?

Hvordan får du synet din lastbil under coronakrisen?

Færdselsstyrelsen indkalder 24.000 køretøjer til syn hvert år. Det gør de, fordi der er opsat regler for, hvor ofte ens bil skal synes.

Men vi lever lige nu i en tid, der kræver meget omstilling. Det gælder også med hensyn til syning af biler.

Corona-reglerne

Corona-regler dikterer, at vi skal blive hjemme, såfremt det er muligt. Derudover er alle offentlige institutioner lukket midlertidigt ned, og alle private firmaer er blevet opfordret til at sende deres medarbejdere hjem.

Men hvad gør man egentlig, hvis man står med en bil, der skal synes under nedlukningsperioden? Mange køretøjsejere erklærer, at de har følt sig nødsaget til at dukke op til syningsaftaler, selv hvis de fx også har haft et dårligt immunforsvar eller er syge – hvilket jo på det kraftigste anbefales at undgå fra sundhedsministeriets side.

Transport- og boligministeriet vurderer dog, at de fleste syn kan overholdes, såfremt synshallerne sørger for at tage de nødvendige forbehold under syningen: vaske hænder, bruge håndsprit og holde afstand.

Snart nyt

Men det er stadig et problem for de, der har et nedsat immunforsvar. Der arbejdes derfor lige nu på en bekendtgørelse, som midlertidigt ændrer synsreglerne. Normalt hvis man ikke møder op til en syning, kvitteres det med en bøde og inddragelse af nummerplade. Nu er det planen, at alle køretøjsejere, der har overskrevet en synstest mellem d. 15. marts 2020 og 15. maj 2020 er frigjort fra denne straf. De vil altså hverken få en bøde eller få inddraget nummerpladen.

Hvad med lastbiler?

Det er dog mere samfundskritisk med lastbiler, som er en del af et erhverv, der er nødvendigt for at få samfundet til at køre rundt.

Det er alt for ufarligt at lade så store fartøjer færdes på vejene, uden at de opsatte sikkerhedsregler overholdes. Det er derfor planen, at der skal oprettes et nødberedskab, hvis alle synshaller vælger at lukke ned. Det kan dog være nødvendigt at tvinge nogle synshaller til at holde åbent. Det gælder særligt, hvis det drejer sig om syn af store erhvervskøretøjer, transport af farlige gods eller dyretransport.

Vi kan ikke undvære transportbranchen, og derfor er det nødvendigt, at de stadig kan få tilbudt truck service.

Read more

Derfor skal du investere i isolering

Hader du også følelsen af at bruge penge på noget, du ikke kommer til at bruge? Du har måske før prøvet at skulle stå og smide mad ud og irriteret dig over det. Det er jo penge lige ud ad vinduet! Det er en træls fornemmelse at bruge sine penge på absolut ingenting. Men hvis du ikke er opmærksom på det, så kan du risikere, at du allerede gør det dagligt!

Der er nemlig mange danskere, der bor i huse, som er så dårligt isolerede, at de smider varmen lige ud ad vinduet. Det er faktisk det samme som at bruge sine penge på ingenting.

Det er en investering

Det er naturligvis ikke gratis at få isoleret ens hus. Men bare fordi at noget starter med at koste penge, så kan det sagtens komme til at spare en for penge i længden.

Og hvis du, som beskrevet ovenstående, også hader at bruge penge på absolut ingenting, så kan du jo i stedet for bruge penge på noget, der i sidste ende giver dig mere overskud på kontoen!

Det er godt for miljøet

Selvom det er fint at blive overtalt af sine egne fordele, så gør du også en forskel for verden, hvis du vælger at få isoleret dit hus. Du kan nemlig mindske dit CO2-aftryk og være med til at mindske Danmarks CO2-aftryk generelt.

En investering i isolering kan altså både give overskud på den økonomiske konto – men bestemt også på samvittighedskontoen!

Det er faktisk også mere behageligt

Hvis du ikke har ladet dig overtale af det økonomiske argument eller samvittighedsargumentet, så kan det være, at du leder efter et argument, der fortæller dig, at husisolering også betyder, at huset er rarere at bo i.

Det kan vi faktisk også godt garantere dig for, er sandt. Danmark er bestemt ikke et varmt land, og nogle familier oplever faktisk, at de har svært ved at holde varme i deres hus i vinterhalvåret. Men hvis man fokuserer på at bevare energien inde i huset, så bliver vinteren meget mere behagelig! Leder du efter isolering af hus i Haderslev?

Read more

Hold styr på møderne

Der eksisterer en stærk mødekultur på tværs af hele det danske erhvervsliv. For mange virksomheder kan der dog være en følelse af at spilde penge på møder, fordi de ikke er effektive. I denne type virksomhed mangler der ofte resultater, fordi møderne aldrig rigtig slutter, og der ikke bliver fulgt op.

Men møderne skal man jo have, for det plejer man jo. Sådan synes mange at tænke og derfor er det vigtigt at få mere effektive møder.

Møder er dyre få det bedste ud af dem

Det er vigtigt at holde sine møder korte og effektive, ikke mindst fordi møder er dyre.

Tænk bare på et helt almindeligt møde, der er afsat til at vare en time. Mødet har fire mennesker inviteret og er presset ind på en travl hverdag. Allerede ved at afsætte en time skal der nu bruges fire gange løn plus løn fra den tid, som de deltagende forhåbentlig har brugt på at forberede sig.

Til mødet viser det sig, at den hurtigt sammensatte dagsorden ikke var fyldestgørende nok, og mødet trækker derfor ud. Desuden var en af de inviterede personer slet ikke nødvendig at have med, hvorfor også denne persons tid og løn er fuldkommen spildt. Hvad endnu værre er, så blev der muligvis ikke fundet nogle konkrete løsninger, og der skal derfor et opfølgende møde til. På den måde får man lynhurtigt brugt en masse penge, der kunne være anvendt meget bedre.

Gør møderne mere effektive

Når man holder møder, er det vigtigt at i har styr på jeres dagsorden og at den dagsorden er sammensat i god tid. Mødet skal ikke bære præg af hastværk, og det er vigtigt, at man når frem til drøftelser og beslutninger over de ting, der er på dagsorden. Af samme årsag er det vigtigt, at folk har haft tid til at sætte sig ind i punkterne, og ikke har modtaget en mødeindkaldelse blot en dag eller to forinden.

Når vi skal afholde mødet, så skal det startes til tiden. Det kan godt være, der er nogle som er forsinket, men overvej hvor mange ressourcer i alle sammen spilder ved at vente på disse. Der skal i stedet etableres en stærk mødekultur, så folk forstår tidspunkter. Dette kan opnås ved at gøre det akavet for folk, når de kommer for sent. For eksempel ved at låse døren eller klappe sarkastisk, når de træder ind.

Sørg desuden for at rammerne omkring mødet er i orden. Det betyder, der skal være plads ved bordet, og er der ikke det, må man f.eks. finde et plankebord til salg og indkøbe det, så alle kan sidde samlet og have plads til PC og noter.

Der skal også være en projekter klar, internetopkobling og kaffe på bordet, så alle er parat til mødets start.

Desuden SKAL telefoner slukkes. De bidrager med INTET og stjæler folks opmærksomhed.

Husk til sidst at uddelegere opgaver og opfølgninger med konkrete datoer, så I holder hinanden op på det I er nået frem til.

Read more

Hjælp dine ansatte til et bedre syn

Er du chef i en virksomhed, hvor dine ansatte er placeret bag skærme hele dagen? Det kan være utrolig hårdt for synet at skulle koncentrere sig om at kigge ind i en skærm hele dagen. Vær den gode chef, og tilbyd dine ansatte et gratis synstjek!

Skærmtid kan betyde brilletid

Man har estimeret, at 90% af danskere bruger en form for skærm, i løbet af deres arbejdsdag. Det er ofte nødvendigt, men samtidig meget hårdt for øjnene.

Ansatte der sidder bag en computer hele dagen, kan ofte komme til at opleve problemer med tørre øjne, infiltrationer i nakken og spændingshovedpine. Mange tænker måske heller ikke over, at de har behov briller, fordi de er vant til at leve uden.

Hvis man er vant til fx altid at få lidt hovedpine i slutningen af en arbejdsdag, så er det ikke sikkert, at man har lavet forbindelsen til øjnene.

Der er også mange, som godt ved, at de burde få et synstjek, men simpelthen ikke får det gjort. Det kan være, at det virker besværligt, eller man ikke er klar til at omstille sig.

Det er heller ikke sikkert, at man har brug for permanente briller, selvom man får ømme øjne af at sidde bag en computer. Nogle oplever, at de kun har brug for briller, imens de kigger på skærmen. I disse tilfælde kan man få det, der kaldes en skærmbrille!

Få brillebussen ud til din virksomhed

Hvis du er bekymret for dine ansattes øjne, så kan det være, du skal overveje at bestille brillebussen til din virksomhed. Brillebussen er en rullende brillebutik, som har en synoptiker bag rettet.

Brillebussen kommer ud til virksomheder i hele landet og laver synstjek til alle ansatte. Så behøves I ikke at flytte jer, og jeres arbejdsdag vil ikke være så forstyrret af det.

Det vil vise en masse velvilje over for dine ansatte, som måske vil styrke jeres relation. Det er vigtigt, at ens ansatte synes godt om én. Man har altid mere lyst til at hjælpe en, man synes er rar.

Når I får brillebussen ud, vil I også kunne få rabat på privatkøb, rådgivning og endda undervisning, skulle det have nogen interesse!

Read more

Få hjælp til ompakningen af dine varer

Som virksomhed er der en række regler, man skal følge – både lovmæssigt og etisk i forhold til de produkter, man sælger. Omvendt kan man meget ofte få produceret alt fra møbler til tøj og plastikeffekter meget billigere i Østen, end det kan gøres i Danmark. Disse to stykker fakta modvirker ikke nødvendigvis hinanden, men både lovgivning og mærkningskrav er meget mere strikse i Danmark og resten af EU, end det er i f.eks. Kina. Dette betyder, at varerne fra Østen meget ofte skal pakkes om og have yderligere informationer sat på sig i form af labels, og dette kan være en tidskrævende og irriterende opgave at tage på sig som firma. Derfor giver det god mening at få hjælp til ompakning af disse opgaver hos et erfarent firma, som f.eks. Asasolutions.

Alt fra ny emballage til særlig mærkning klares undervejs til dig

Hvis du importerer legetøj, tøj eller medicinalprodukter fra andre lande indenfor og udenfor EU, så er der krav til, at emballagen skal være på dansk, og at mærkningen lever op til de gældende love og regler. Dette kan være irriterende at skulle klare selv, når man får en hel container hjem fra de givne lande, men ved at få en hjælpende hånd på vejen, er dette ikke længere en bekymring.

Hos et erfarent ompakningsfirma er de ansatte grundigt instrueret i, hvordan produkterne skal pakkes og hvilke mærker, der skal sættes på dem. Dette betyder med andre ord, at containerne fyldt med varer kan sendes direkte til f.eks. Asasolutions, der ompakker varerne og sender dem direkte videre til dig – eller til et lager efter dit ønske. Dermed kan varerne blive sendt direkte ud til kunderne uden nogen former for problemer; det er nemt og bekvemt, og det er alle pengene værd i forhold til den tid, det tager at ompakke varerne.

Lad andre styre dit lager og få én bekymring mindre i livet

Når man alligevel har flyttet sin ompakning til et mere erfarent firma, hvorfor så ikke slå to fluer med ét smæk og flytte hele lageret ind under deres styring samtidig? Der er en række store fordele ved at lade ompakningsfirmaet styre lageret, da produkterne kan sættes direkte på lagerhylderne, når de er pakket om. Dermed lettes arbejdsprocessen en smule, og der spares både tid og penge på én og samme tid. Du kan f.eks. vælge lagerstyring hos Asasolutions og lade dem styre alle processer fra leverandør til levering hos dine kunder.

Det er klart, at sådanne services er en meget vigtig del af virksomhedens image, og netop derfor bør man også vælge et firma, der har mange års erfaring med opgaverne. Det skaber en større tryghed, når man kan mærke, at samarbejdsvirksomheden har styr på deres opgaver, og det gør også, at man skal bruge mindre tid på løbende kontrol på egen hånd. Man skal selvfølgelig ikke lægge hele ansvaret fra sig, og man skal stadig kontrollere ompakningen og lagerføringen en gang i mellem, men hvis man stoler på sin samarbejdspartner, så er det lettere at skabe vækst i virksomheden.

 

Read more

Når det skal gøres ordenligt- helt ned i detaljen

Detaljen er det, der skiller den bedste, den næstbedste, den gode og ikke mindst den dårlige. Detaljer kan være mange ting, og det varierer ekstremt meget fra erhverv til erhverv. Noget andet, der varier, er det, som den enkelte person lægger i detaljen. Der er nemlig stor forskel på, hvor vigtig, at den sidste detalje er for individet. Hvis detaljen er vigtig for dig, som privatperson og i erhvervet, er du kommet til det rette sted.

For i bund og grund, så handler alt om detaljen. Detaljen i det stykke arbejde, der bliver udført. For dette stykke arbejde fører nemlig til et udtryk, der så er op til omverdenen at vurdere. Og ud fra dette danner mennesket, nogle gange ubevist, nogle gange bevist, sig et indtryk af, hvad detaljen (eller manglen på den) så må sige om firmaet eller personen. Som firma er det især vigtigt, at folk danner sig et godt indtryk. Det er dette indtryk, der får dem til enten at vælge jer som firma igen, eller anbefale jer videre.

Når rengøringen er skellet mellem god og bedst

At gå på kompromis er ikke en ting, når man skal fremstå bedst muligt. Og bedst mulige, det er kun noget, som man kan blive kåret- gerne i test. Noget, som er gået gennem den test er håndstøvsugeren. Fordi den klarer rengøringen helt perfekt ned i detaljerne.

Hvis du, ubeskåret af alverdens kompromisser, vil have det aller bedste, er du, med en håndstøvsuger fra den store håndstøvsuger test sikret intet mindre end det bedste.

Det er ikke bare det bedste, det er også den smarteste løsning. Ledningsfri gør det nemt for dig, firma eller ej, at betjene din nye bedste rengøringsmakker på ingen tid. Det sparer tid, som derved også sparer penge- da tid, som du nok er bekendt med, er penge.

Read more

Ejendomsservice til Aarhus

For mange aarhusianske boligforeningen, såvel som virksomheder, er det ekstremt vigtigt at kunne præsentere en ren front og præsentable områder.

Med det forstås der, at det er vigtigt med omgivelser som signalerer professionalisme, da det er altafgørende for at skabe positive førstehåndsindtryk.

Tænk for eksempel på en boligforening. Ejendomsservice i Aarhus er populært blandt andet fordi det sikrer, at der bliver taget hånd om væsentlige opgaver i og omkring boligforeningen. Mange foreninger vælger at overlade opgaver til beboerne, men det er ikke altid en god ide. for eksempel kan der hurtigt opstå konflikter, hvis nogen gør en dyd ud ad trappevasken, mens andre ikke rigtig gider, og de derfor efterlader områderne grimme og beskidte. Den slags kan skabe konflikter i opgangen og føre til problemer, der skal løses af boligforeningens administration.

I stedet kunne alt ejendomsservice blive varetaget af en professionel virksomhed, som sørger for lige nøjagtig de ting, der er behov for. Det kunne for eksempel være netop trappevask, men også vinduespolering, pleje af udeområder, snerydning om meget mere.

Det koster naturligvis mere at lade en professionel virksomhed håndtere opgaverne kontra hvis beboerne står for det selv, men til gengæld er det lettere at tiltrække nye lejere og bevare en attraktiv boligforening, der ikke har ry for at være præget af splid mellem beboerne, men i stedet ordentlige forhold – der ikke mindst er renlige og hygiejniske.

For virksomheder er det også vigtigt med et godt førstehåndsindtryk til både nye ansatte samt potentielle samarbejdspartnere, hvorfor det er også her giver god mening at have en professionel partner, der kan tage sig af at pleje områder inde såvel som ude. Det kunne også være netop vinduespolering, fejning, rengøring af kantinen eller pleje af grønne områder udendørs.

Fælles er at virksomhederne eller boligforeningerne, der anvender ejendomsservice, bare fremstår mere professionelle og attraktive, hvilket gør det meget lettere at investere i dem.

Overvej derfor om det ikke ville være en god ide med en serviceaftale, der gør det let at altid have ordentlige forhold – og samtidig fjerner hovedpinen ved at skulle spekulere over, hvornår det er tid til at først finde og senere tilkalde den rette hjælp. Indgå i stedet i en klar aftale, der skaber værdi for jer.

Read more
Hvad kigger du efter, når du ansætter?

Hvad kigger du efter, når du ansætter?

Lad os tage et helt klassisk eksempel. Du har en ledig stilling i din virksomhed, som du ønsker besat relativt hurtigt. Er du heldig, kommer der gerne et hav af ansøgninger fra mange forskellige kandidater til den enkelte stilling.

Når du sammenligner og kigger på kommende medarbejdere til din virksomhed, hvad kigger du på helt nøjagtig efter? Kigger du på, hvilken relevant erhvervserfaring den enkelte sidder inde med, eller kigger du i højere grad efter den pågældende uddannelse, den enkelte har – det kunne også være noget helt tredje, du kommer efter? Rekruttering er en omstændig proces, som indeholder mange facetter, der sammen gør det at ansætte til en kompleks og uvis omgang.

Men hvad kan man egentlig selv gøre, hvis man ikke ønsker at have tilkoblet et eksternt rekrutteringsbureau til sin virksomhed. Det handler i høj grad om kemi og mavefornemmelse. Har du som chef eller leder en god kemi med den enkelte kandidat, er der gode chancer for, at det i givet fald kan blive en fin ansættelse og et godt ansættelsesforhold. Men du kan naturligvis aldrig være sikker på, at det ender med succes. Bliver den perfekte kandidat pludselig ramt af sygdom eller sygdom i den nærmeste familie, kan det blive dyrt for dig som virksomhed – specielt hvis det drejer sig om en privat virksomhed og han eller hun er nødsaget til at blive sygemeldt efter ansættelse.

Men inden det kommer til samtaler med de udvalgte kandidater, skal de findes. Har kandidaten være frivillig i udlandet kan det sige noget hans eller hendes person. Det at være frivillig i udlandet betyder, at vedkommende er villig til at gøre noget godt for andre – og måske endda uden at få en krone for det. Dermed ikke sagt at han eller hun vil arbejde gratis for dig eller være glad for overarbejde, men

Read more

Profiltøj: Nemt, smart og til en god pris

Profiltøj kan være et ekstra pift til at fremstå som en professionel forretningsmand, men også for at kunne fremstille firmaet på en god måde. Hvis ikke du ved, hvad profiltøj er, så er det nemt at forklare. Det er nemlig tøj, hvor man kan få trykt eller broderet sit logo på, om det så er trøjer, bukser eller kasketter. Dette kan altså virke som en lille reklame, og er derfor en rigtigt god investering. Dette kan være en god påklædning til event eller et møde, hvor man gerne vil repræsentere sit firma.

Profiltøj gavner både firma og kollegaer

Profiltøj til virksomheder, er ikke noget som mange har, men der er altså en god ide. Du kan få printet dit logo på næsten alt, og kun fantasien sætter grænser. Du kan tjekke med et print firma, og høre, hvordan de kan lave dine drømme til virkelighed.  Nogle firmaer giver også et uforpligtende tilbud, så du kan få dine vare til en ekstra gode priser.

Det er ikke bare en god ide for firmaet, med det kan også være en god måde at få sine medarbejdere til at blive mere engagerede i firmaet. Når man har noget derhjemme som repræsentere firmaet, er der måske også større chance for at kollegaerne får et bedre forhold til deres arbejdsplads.

En god investering

Det kan lyde som en lidt spøjs ting at skulle bruge penge på tøj til de ansatte, men den effekt man får ud af det, både i forhold til kollegaerne, og det man får ud af det som reklame. Det er i det lange løb en god investering, fordi du kan få et godt tilbud, og derved ikke betale mange penge for det. Det er også en specielt god form for reklame, fordi at man er sikker på at medarbejderne går med tøjet, og derved giver gratis reklame.

 

Read more

Nyt tag? Sådan vælger du hvilket tag du skal have

Der kan være mange grunde til, at du skal på udkig efter tag. Det kan være, at du er i gang med at bygge et hus, og så er det selvfølgelig nødvendigt med et tag. Det kan også være, at dit nuværende tag af en eller anden grund skal udskiftes. Det kan skyldes mange forskellige ting. Ens tag udsættes for påvirkninger året rundt. Det er alt lige fra blæst, sol og regn til sne og frost. Et tags levetid er altså afhængigt af rigtig mange forskellige ting. Men hvad skal du så gøre, hvis du er gået på udkig efter tag? Hvordan finder du ud af, hvilket tag, som lige præcis egner sig til din bolig. En rigtig god ide vil være at søge noget ekspertise, hvis du ikke ved særlig meget omkring tag og de forskellige slags, der findes. Hvis du står og skal have nyt tag kan du læse mere her.

Hvilke parametre skal du kigge på?

Der er mange hensyn, som du skal tage, når du går på udkig efter dit kommende tag. Der findes en række forskellige løsninger på nye tage, og det er vigtigt, at den løsning som du ender med, passer til dit hus og dets udtryk. Derfor kan tageksperter ikke alene klare opgaven for dig. De kender til de forskellige slags tagløsninger, og ved hvilken løsning, som rent praktisk vil være god for dig, men de er ikke i stand til at vurdere, hvilket tag, som du synes godt om. Så når du er helt klar over hvilket udtryk, du ønsker, kan du kontakte nogle eksperter indenfor området, således de kan guide dig i forhold til hvilken type materiale og så videre, som er relevant for lige netop dit byggeprojekt. Du kan med fordel finde en online tagberegner, således du har en ide omkring økonomien i dit projekt.

Read more