Blog

Disse ting hører til i virksomheden

Virksomheden skal helst være så effektiv som mulig. Medarbejderne skal arbejde ihærdigt hver eneste dag. Det er den eneste måde, hvorpå virksomheden vil være succesfuld. Det er således vigtigt at sørge for at virksomheden vedbliver med at være så optimal som mulig. Dog kan dette ikke gøres, hvis man ikke har de rette ting i virksomheden. Uden de rette materialer kan det blive vanskeligt for virksomheden at opretholde sin agile indsats. Det er således vigtigt sørge for at virksomheden har alle de ting, som den behøver for at køre på skinner.

Kopimaskiner og kopipapir

Næsten alle virksomheder har behov for en eller flere kopimaskiner. Det kommer jo selvfølgelig an på størrelsen af virksomheden. Kopimaskinerne er essentielle, når virksomheden har behov for at kopiere flere kopier af vigtige dokumenter. Derfor bør man i virksomheden have mindst én kopimaskine, som virker optimalt og hurtigt. Det er ikke godt for virksomheden, hvis de forskellige maskiner ikke virker hurtigt. Det forværrer nemlig arbejdsprocessen. Derudover er det vigtigt at have store mængder af tilhørende kopipapir til rådighed. På den måde er man sikker på, at man ikke vil løbe tør for kopipapirerne, og man vil altså altid kunne benytte kopimaskinen.

Optimale arbejdspladser

Det er ligeledes vigtigt at arbejdsforholdene i virksomheden er i top. Her er der blandt andet tale om kontorerne. Det er vigtigt, at der tages hensyn til ergonomien, når kontorerne oprettes. Bordene skal først og fremmest være i den rette højde, så man undgår skader hos medarbejderne. Bordene kan med fordel også være justerbare, så medarbejderne hermed selv har kontrol over højden af bordet. Stolene skal ligeledes være behagelige at sidde i. Det er jo trods alt stolene, som medarbejderne tilbringer lang tid i.

Read more

Sådan gør du det rarere at side på dine kontorer

Styrer du en virksomhed, hvor der arbejdes på kontorer? Har du mange medarbejdere, der sidder på en kontorstol mange timer hver dag? Så kan det være en god idé at gøre det så rart som muligt, så at dine medarbejdere kan koncentrere sig ordentligt. Hvis dine medarbejdere sidder dårligt, vil de nok ikke være ligeså engagerede i deres arbejde, hvilket kan få store konsekvenser for virksomheden. Derfor er det vigtigt, at der bliver sørget for, at det ikke er ubehageligt at arbejde der. En nem måde på, hvordan du kan få dine medarbejdere til at sidde bedre, er naturligvis bare at investere i nogle gode stole. Det kan dog stadig være en god idé at følge de råd, som du vil kunne finde længere nede i denne artikel.

Følg disse smarte råd

Hvis du ønsker at forbedre dine medarbejderes oplevelser med at arbejde hos din virksomhed, så kan det være en god idé at følge disse råd:

  • Investér i nogle rare stole. Det er vigtigt, at dine medarbejdere sidder så godt som muligt, for at de skal kunne koncentrere sig.

  • Sørg for, at der ikke bliver siddet for meget. Det er usundt at sidde ned for meget hver dag, så det er vigtigt, at dine medarbejdere også får lidt tid til at komme op af stolen.

  • Investér i nogle gode stoleunderlag. Nogle gode stoleunderlag kan sørge for, at dine medarbejdere sidder bedre på de stole, som de bruger.

Find nye stoleunderlag nu

Hvis du mener, at de stole, som I bruger hos virksomheden er i orden, så kan det være en god idé at investere i nogle stoleunderlag. Du kan kigge på et godt udvalg af forskellige stoleunderlag her, hvis du er i tvivl om, hvilke stoleunderlag det er, som du mener, at der bør investeres i.

Read more

Gode grunde til at overveje en vikar

Når man som virksomhed skal ud og finde ny arbejdskraft, er der mange måder at gribe dette an på. Man kan naturligvis lave et jobopslag, afvente ansøgningerne og så gå dem igennem og tage jobsamtaler. Dette er den metode, som der er flest virksomheder benytter sig af, men det betyder ikke, at det er den bedste og mest effektive.

En anden måde er, at man hyrer et rekrutteringsbureau eller konsulent, der kan hjælpe med at finde den helt rigtige kandidat til opgaven. Dette gøres typisk i stillinger af en vis størrelse, og hvor der skal en vis mængde specialviden til for at udfylde den jobbeskrivelse, der er tale om.

En tredje metode, og noget som er begyndt at vinde mere og mere frem, er brugen af vikarer. Brugen af vikarer er naturligvis ikke noget nyt, og især inden for gartneri, lærere og lignende, har det været brugt i årtier, men inden for de senere år, er det altså også bredt sig ud til mange andre grene og områder. Eksempelvis IT medarbejdere, socialrådgivere og lignende er det steget stødt de senere år.

Fordele ved at benytte vikarer

Der er flere fordele ved at benytte vikarer som en del af sine ansatte. En af de første fordele er, at man kan få hurtig adgang til kvalificeret arbejdskraft, da det er personer der er vant til at træde ind nye steder. Man slipper for at skulle bruge en masse administrativt arbejde på at lede efter egnede kandidater, da vikarbureauet typisk klarer denne del.

Som virksomhed kommer der ikke yderligere udgifter til forsikringer, pensioner, sygedage og lignende. Man betaler et fastsat beløb til vikarbureauet og ved på den måde meget præcist, hvad forløbet kommer til at koste en. Uanset om der er tale om få dage og uger, eller der er tale om en længere projektstilling, så kan det gøre processen med at finde en kandidat meget nemmere.

 

 

 

Read more

Sådan indrettes restauranten på bedste vis

Helhedsindtrykket er utroligt vigtigt for en restaurant. Dermed giver det god mening, at indretningen af restauranten skal være på plads. Dermed kan man tiltrække langt flere kunder, end hvis indretningen nedprioriteres. Det er dog vigtigt, at man holder sig til budgettet, når man indretter restauranten. Dermed er det en god ide at finde en hjemmeside, som sælger godt Restaurant Inventar til overkommelige priser. Her er der blandt andet tale om restaurantinventar.dk.

Her kan du læse om, hvordan du kan indrette restauranten på fantastisk vis.

De rette stole

Først og fremmest er det vigtigt, at gæsterne har nogle gode siddepladser i restauranten. Der er et kæmpe udvalg af stole, som man bestemt bør tage et kig på. Det er i hvert fald vigtigt, at stolene i restauranten er behagelige at sidde på. Det er jo utroligt vigtigt, da dette også er en del af helhedsindtrykket af restaurantoplevelsen. Man kan med fordel prøve nogle diverse stole af og dermed udvælge de stole, som er mest behagelige. Det er selvfølgelig også vigtigt, at stolene er flotte.

Flotte borde

Der er ligeledes et stort udvalg af borde, som kan stå i restauranten. Man kan med fordel se de mange forskellige borde, som udbydes hos restaurantinventar.dk. Man kan også overveje, om man gerne vil have nogle borde og stole stående uden for restauranten. Dermed er der flere mulige steder for gæsterne at sidde.

Varmelamper

Der er mange fordele ved varmelamper. Ikke nok med at de er utroligt flotte at kigge på, så kan de skabe den absolut perfekte temperatur i og uden for restauranten.

Dekorationer

Man kan med fordel tilføje dekorationer i restauranten. Dette kan eksempelvis være billeder eller malerier. De rette dekorationer kan nemt gøre noget godt for restaurantens udseende, og det bør man klart udnytte. Hos restaurantinventar.dk kan man finde masser af forskellige dekorationer, som man med fordel kan have i restauranten.

Read more

Kender du de forskellige typer af serviceeftersyn?

Det er vigtigt, at man tager bilen til eftersyn, når man bliver indkaldt. Bileftersyn er lavet, fordi der er visse risikofaktorer involveret, når man kører i bil, som det er vigtigt at tvære opmærksom på. Det er både til fordel for din bil, dig selv og dine medtrafikanter. En af de ting, der fx bliver tjekket ved et eftersyn, er bremserne. Lyder det måske ikke rimeligt vigtigt?

Hvor ofte skal bilen til servicesyn?

Der er ikke noget universelt svar på, hvor ofte man skal have sin bil til syn. Det er oftest bilproducenten, der bestemmer, hvilke slags og hvor ofte bilen skal til service. Det er nemmest for dig selv, hvis du blot følger disse anvisninger.

Olieservice

En olieservice er den lille – eller grundlæggende – service, man kan få foretaget på sin bil. Ved en olieservice skiftes både olie og oliefilter, og tjekket omfatter også til tider både en undersøgelse af bremse- og kølervæske, smøring af døre og ikke mindst: Tjek af lys og dæktryk. Fungerer lyset efter fabrikantens forskrifter, og har dækket det sikkerhedsmæssige rigtige tryk?

Det lille eftersyn

I det lille serviceeftersyn vil autoværkstedet ligeledes skifte olie og oliefilter. Det lille eftersyn involverer også tjek af dæk og lys, som den lille olieservice gjorde. Derudover skal generelle bilelementer, som kan have indflydelse på sikkerhedstilstanden i bilen, tjekkes af en automekaniker. Dette eftersyn vil som oftest involvere tjek af lygter, lys, visker samt bilens instrumenter. Bilens døre skal smøres, styretøjet skal kontrolleres, og det samme skal udstødningssystem, diverse undervognskomponenter og bremser.

Slutningsvis vil der blive foretaget en prøvekørsel, som naturligvis helst skal forløbe gnidningsfrit.

Det store eftersyn

Det store eftersyn involverer den samme tjekliste, som det lille eftersyn gjorde. Derudover skal bremserne adskilles og smøres, og gear-/bagtøjsolier, brændstoffilter og pollenfilter skal udskiftes. I nogle tilfælde er det også nødvendigt at justere ventiler.

Det er vigtigt, at du finder et værksted, der er dygtige til deres arbejde. Eftersyn af bilen handler trods alt om at overholde en vis standard inden for sikkerhed. Leder du efter et godt autoværksted i Haderslev? Du kan få autoservice hos LAB Car Service i Haderslev.

Read more

Spar penge på kontorets varmeregning

Hvis du driver virksomhed, er det en god idé at overveje, hvor du kan spare penge. Du kan godt nok trække dine udgifter fra, men ikke desto mindre giver det mening at spare, hvor der spares kan. En af de ting, der kan koste mange penge, når man driver virksomhed, er varmeregningen. Derfor kan du med fordel begynde at overveje, om ikke der kan gøres noget for at spare penge på varmeregningen.

Når man driver virksomhed i Danmark, er der typisk en periode på minimum 6 måneder, hvor kontoret skal varmes op. Det bliver i længden en stor udgift – og jo større et kontor, der er tale om, desto større udgifter vil der være forbundet med opvarmning af lokalet. Herunder får du derfor en række gode råd til, hvordan du sparer penge på varmeregningen.

Få isoleret grundigt

Det er vigtigt, at der er godt isoleret på kontoret, hvis du ikke vil risikere, at den varme, rummet opvarmes med, siver ud de steder, hvor der er dårligt opvarmet. Derfor kan du med fordel kontakte en virksomhed, som kan give et tilbud på efterisolering af kontoret. Hvis det lyder som en udgift, der er for stor, kan du i stedet forsøge dig med at montere tætningslister ved døre og vinduer, som gør, at de bedre holder på varmen.

Hold døre og vinduer lukket

Noget af det, der gør, at varmen hurtigst slipper ud, er, hvis døre og vinduer står åbent. Det siger sig selv, at når vinduerne står åbent, vil der være meget varme, der ryger ud af dem – og meget kulde udefra, som kommer ind. Det er dog ikke det eneste, for det er også vigtigt, at du lukker dørene mellem de forskellige rum i boligen, så der ikke er et lige så stort areal, den enkelte radiator skal opvarme. Det gør det billigere og hurtigere at opvarme rummene – og husk så at have alle radiatorer tændt på samme tid.

Read more

Kontorindretning: Gode råd til indretning af hjemmekontoret

I dag er det mere populært, end det nogensinde har været før, at arbejde hjemmefra. Ligegyldigt, om du er selvstændig, arbejder freelance eller bare en gang imellem tager en hjemmedag, hvor du kan få færdiggjort alle de opgaver, der presser sig på, er det praktisk at have et hjemmekontor, hvor du har mulighed for at sidde og arbejde i lang tid ad gangen.

Det trådløse internet har gjort, at du kan sidde overalt og arbejde, uanset om der er tale om sofaen, altanen, spisebordet eller et helt andet sted. Derfor kan det virke som en ligegyldig ting at indrette et hjemmekontor, men når du arbejder hjemmefra, arbejder du nu engang mest koncentreret, hvis du har et ordentligt kontor med godearbejdsforhold.

Vælg de rigtige materialer til indretning af hjemmekontoret

Når du indretter dit hjemmekontor, bør du fokusere på at planlægge indretningen ordentligt, så det egner sig til de arbejdsopgaver, du skal lave. Det kan være, at du både skal arbejde professionelt, men at der samtidig skal være plads til hobby og fritid. Det skal du have med i dine overvejelser, når du indretter hjemmekontoret.

Du bør derfor tænke over de materialer og overflader, du vælger. De skal både være praktiske, men de skal også sætte den rigtige stemning, så du har mulighed for at fokusere på dine arbejdsopgaver på en ordentlig måde. Et bord af glas er måske pænt, men det er ikke så praktisk som en robust bordplade af træ.

Lyskilder til hjemmekontoret

Når du arbejder hjemme, er det, ligesom når du befinder dig på din arbejdsplads, nødvendigt, at du indretter med en god belysning. Du kan finde forskellige muligheder for belysning her, hvis du har behov for inspiration til at indrette boligen. Du bør finde en skarp og kraftig spotlampe, når du skal arbejde med noget, der kræver koncentration, ligesom det kan være en fordel at finde en svagere belysning, hvis du skal hygge og slappe af, imens du arbejder.

 

Read more

4 gode råd til indretning af kontoret

Når du driver virksomhed, er det nødvendigt med et kontor, der er indrettet ordentligt. Særligt, hvis du vil sikre en høj produktivitet og tilfredshed blandt medarbejderne. Der er mange måder, hvorpå du kan opnå det, og der findes masser af muligheder for at øge produktiviteten, samtidig med at kontoret kommer til at tage sig bedre ud. Herunder finder du 4 gode råd til indretning af kontoret.

#1: Skab det udtryk, der identificerer din virksomhed

Din virksomhed har en eller anden form for brand, og det er i høj grad præget af de kontorer, I har. Når en kunde besøger virksomheden, vil vedkommende automatisk danne sig et indtryk af virksomheden, som er baseret på, hvordan kontorene ser ud. Du kan derfor med fordel forsøge at indrette dit kontor ud fra din virksomheds DNA.

Hvis du har en eksklusiv virksomhed, vil et sildebensparket med garanti sende det rigtige signal. Du kan få hjælp til at få lagt et sildebensparket her: https://www.alpogroup.dk/sildebensparket-massiv.

#2: Ergonomiske møbler

Det er vigtigt, at dine medarbejdere har det godt, når de er på arbejde. Derfor skal de have de helt rigtige møbler, hvorfra de kan sidde og arbejde i løbet af dagen. Investér derfor i ergonomiske kontorstole og hæve-/sænkeborde, som de kan arbejde fra. Det vil øge både produktiviteten og tilfredsheden blandt medarbejderne.

#3: Drop pointtavler og lignende

Der er ikke noget værre, end hvis man som medarbejder føler, at man bliver vejet og analyseret konstant. Derfor bør du for alt i verden ikke investere i pointtavler med månedens medarbejder eller lignende. Det sænker produktiviten og skaber et giftigt arbejdsmiljø, hvor man skal performe bedre end sidemanden.

#4: Investér i det rigtige udstyr

Når du går på arbejde, forventes det, at du er produktiv. Derfor er det vigtigt, at du investerer i det rigtige udstyr, så det rent faktisk er muligt for medarbejderne at være produktive. Det er vanskeligt at gøre sit job ordentligt, hvis ikke man har det udstyr, der kræver at udføre sine arbejdsopgaver. Du kan derfor med fordel investere nogle penge i at købe det helt rigtige udstyr.

Read more

Understøtter jeres indretning de ansattes behov?

Der findes mange rigtig gode arbejdspladser i Danmark. Det skyldes ikke bare, at vi har en høj grad af trivsel og stor fokus på selvsamme område, men også at vi har det rette inventar til at understøtte os i vores arbejde.

Behovet for gode kontormøbler er vokset over de seneste årtier, hvor vi også i Danmark har set en stor stigning i ansatte i kontormiljøer – i stillinger med såkaldt stillesiddende arbejde. Netop fordi vi tilbringer så meget tid på vores kontorplads, er der et stærkt behov for godt og funktionelt udstyr.

Her følger et par velmente råd, til dig der er ansvarlig for at købe inventar og møbler til virksomheden.

Tænk over arbejdsstillingen

Det er vigtigt at finde inventar, som understøtter arbejdsstillingen. Med mulighed for 7 timers daglig arbejde foran skrivebordet, er det en vigtig prioritet at sørge for et godt skrivebord og en god kontorstol. Husk dertil følgende.

Din kontorstol bør være, så 2/3 dele af dine lår hviler på sædet. Dertil skal lændestøtten være god, så den ansatte oplever at det er bekvemt at sidde selv over længere tid.

Arbejdsstillingen foran skrivebordet skal være så armene kan hvile på bordet, mens begge skuldre er sænkede og i en belastningsfri position. Af samme årsag er hæve og sænke-funktion på skrivebord og kontorstol vigtig.

Netop hæve og sænke-funktion er vigtig for skrivebordet, så den ansatte kan rejse sig op og aktivere kroppen. Sørg desuden for, at skrivebordet har nok plads til både udstyr og kalender, bøger samt andet materiale.

Personlig opbevaring

Selvom vi er på en arbejdsplads, er der ofte behov for personlig opbevaring. Fordi mange kontorrum har ”flyvende arbejdspladser”, bliver det nødvendigt med rullende skuffer, som kan aflåses. Her kan man i løbet af arbejdsdagen opbevare personlige genstande samt materiale man bruger til jobbet.

Skærm af for støj

Støj og forstyrrelser er de største produktivitetsdræbere. Derfor skal der investeres i udstyr, så støj aldrig når at blive en gene. Sørg for, at der er støjdæmpende inventar og at folk i roller med meget telefontid etc. så vidt muligt placeres, så de ikke bliver et særligt forstyrrende element for alle øvrige.

Find kvalitetsmøbler til kontor her – og husk at funktion og design ikke er to adskilte størrelser, men sagtens kan forenes i en harmoni, som både gør kontoret flot og funktionelt.

Read more

4 tips til at sælge mere på din webshop

Hvis du driver en webshop, er du uundgåeligt bekendt med det faktum, at det kan være vanskeligt at skabe et salg, der er tilfredsstillende i forhold til ens forventninger. Der er mange ting, der skal tages højde for, og først og fremmest handler det om at tilbyde et godt produkt til en pris, som forbrugeren synes er fair.

Efterfølgende skal produkterne og webshoppen markedsføres, der skal ydes en god kundeservice, og pakkerne skal sendes ud til tiden. Der findes mange forskellige måder, hvorpå det kan gå galt, men herunder får du en række tips til at sikre, at du i hvert fald har gjort dit for, at det skal lykkes.

#1: Masser af tekst

Det er vigtigt, at du har meget tekst på din webshop. Måske kan det være vanskeligt, hvis du ikke selv er super skarp til at skrive, men ikke desto mindre er det nødvendigt. Du kan med fordel hyre en ekstern tekstforfatter med forstand på SEO, som kan hjælpe dig med at formulere nogle produktbeskrivelser, som bare sidder lige i øjet.

#2: God kundeservice

Når en kunde henvender sig til dig eller dem, der er ansat i din webshop, er det vigtigt, at du yder en god kundeservice. Du kan gøre det ved at besvare henvendelser, så snart du modtager dem – og sikre, at du altid giver kunden ret, uanset om han eller hun er uretfærdig.

#3: Gratis fragt

Noget af det, der er irriterende ved at handle over nettet, er, at man skal betale for fragt. Du kan derfor med fordel tilbyde gratis fragt, hvis dine kunder køber for mere end et bestemt beløb. Hos Kondomland.dk får du eksempelvis gratis fragt, når du køber for mere end 300 kr.

#4: Chatfunktion

Det gælder om at være tilgængelig, så du kan svare på alle henvendelser med det samme. Her er en chatfunktion virkelig brugbar, da den først og fremmest giver et indtryk af, at der altid er en medarbejder til stede, som man kan snakke med – akkurat, som når der bliver handlet i en fysisk butik.

Read more