Blog

Har du en trappe, der skal vaskes?

Trappekonflikt?

Hvis du bor i en opgang, så har du muligvis oplevet konflikter vedrørende trappen. Ja, det lyder lidt fjollet, men det er faktisk noget, der ofte leder til konflikt. Det gør det sikkert, fordi trappen er beboernes fælles eje og noget, de er blevet enige om, hvordan skal ejes.

Må man fx gerne stille sko ude foran ens dør? Er et nødvendigt at oplyse med navn på døren? Og den helt store konfliktskaber: rengøring! For hvordan administrerer man rengøring på en trappeopgang i København, når ingen taler til hinanden?

Det kan være, at I allerede har prøvet lidt af hvert. Måske I har prøvet at have rengøringstjansen på skift, men ikke har haft succes med det. For der er altid én, der ikke gør ordentlig rent. Det ender ofte med, at man går og er irriteret over, når det så er dén person, der har rengøringstjansen.

Så er der også den, der indtager “mor”-rollen og konstant gør rent efter de andre. Kort sagt: Der er altid nogle, der gider være med til fællesinitiativet og nogle, der ikke vil.

Få hjælp udefra

Men har du tænkt over, at den perfekte løsning måske er, at ingen af jer skal gøre rent? Og nej, bare rolig, det er ikke fordi, jeg vil foreslå, at skidtet bare skal flyde nu.

Men i stedet for, at I ender med at rive hovederne af hinanden pga. dårlig indstilling til rengøring, så kan I overveje professionel rengøring. Prøv fx en trappevask fra SyRen, som har god erfaring inden for området. De kører rundt på hele Sjælland og gør trapper rent – og de kommer gerne forbi dig også.

Man kan desuden bestille dem døgnet rundt, så de kommer om natten, hvor de forstyrrer mindst muligt. Derudover er de enormt hurtige og bruger kun miljørigtige rengøringsmidler, så den grønne omtanke også er med undervejs!

Det kan være, at det virker voldsomt at betale sig ud af konflikt. Men i langt de fleste tilfælde, er det det værd. Og så bliver jeres rengøring desuden udført af professionelle, hvilket betyder, at det også bliver gjort bedre!

Read more

Gode investeringer til din virksomhed

Når du ejer en virksomhed, er der rigtig mange ansvarsområder at have styr på. Men først og fremmest er du naturligvis interesseret i, at din virksomhed er i udvikling, og at tallene på bundlinjen gradvist bliver større. Hvis din virksomhed skal kunne udvikle sig, kræver det også, at du investerer i den og hele tiden laver forbedringer.

Investér penge og tid i dine medarbejdere

Du kommer ikke ret langt uden dine medarbejdere, der hver dag gør hver deres stykke arbejde, for at din virksomhed kan køre rundt. Derfor er det også 100% værd at investere både flere penge og mere tid i dine medarbejdere. Dit job er bl.a. at motivere dine medarbejdere til at gøre deres bedste. Det kan du gøre ved at rose og belønne dem, når du gør det når. Når de kan mærke, at deres job er værdsat, vil de også være mere motiverede til at fortsætte samme stil.

Gør din virksomhed mere sikker

Du kan arbejde nok så meget på nye metoder, arbejdsprocesser m.m., men hvis du opbevarer al din data på diverse programmer på din computer, kan du risikere at blive udsat for et hackerangreb, så al din data går tabt. Derfor er det virkelig vigtigt at investere nogle penge i nogle ordentlige sikkerhedssystemer. Det samme gælder alle de fysiske ting, så derfor skal du have et effektivt overvågningssystem, hvis ikke allerede du har det. Find videoovervågning til erhverv her.

Investér i indeklimaet på arbejdspladsen

Hvis ikke der er det helt optimale og sunde indeklima på arbejdspladsen, som der bør være, kan det være svært for dine medarbejdere at holde koncentration, og i værste tilfælde kan de blive syge. Hvis du investerer nogle flere penge i indeklimaet, vil du potentielt kunne spare dine medarbejdere for nogle sygedage. Du kan f.eks. købe et klimaanlæg, der kan justere indeklimaet.

Read more

Sådan får I styr på årets firmajulefrokost

Inden længe er det december, hvor de mange julefrokoster melder sin ankomst. Mange firmaer vælger også at holde en julefrokost for deres medarbejdere. En julefrokost giver nemlig medarbejderne mulighed for at have det sjovt sammen udenfor arbejdstiden. Flere undersøgelser viser også, at firmaarrangementer højner arbejdsglæden, styrker fællesskabet, og i sidste ende kan det føre til en større effektivitet. Der er derfor kun gode grunde til at komme i gang med at få styr på jeres firmajulefrokost.

Hvor skal festen holdes?

Start med at finde en passende dato og undersøg om jeres foretrukne lokale er ledigt. Har I en rummelig kantine på jeres arbejdsplads, hvor I kan holde julefrokosten? Ellers kan I booke et lokale på et hotel, konferencecenter eller lign., hvor der er plads til jer alle. Så snart datoen og lokalet er fundet, kan I sende invitationen ud til alle jeres kollegaer.

Vælg den rette julemenu

Når lokalet og datoen er på plads, er det tid til at overveje, hvilken mad I skal bestille. De fleste firmaer vælger at bestille catering. Det er en ideel løsning, da det både er nemt og lækkert. Bestil en lækker julemenu 2019 fra DiningSix hvor du kan vælge mellem:

  • Klassisk Julemenu

  • DiningSix julemenu

  • Julemenu fra Köd

  • Klokkens julemad

Læs mere om de forskellige julemenuer på hjemmesiden: https://www.diningsix.dk/

Planlæg underholdning

Til firmajulefrokosten er der god tid til at snakke med hinanden på tværs af afdelinger, kontorer og lign. Noget som I sikkert ikke altid føler, at I har tid til i hverdagen. I skal derfor nok føle jer underholdte i løbet af aftenen. Det kan dog alligevel være sjovt for medarbejderne, at der er arrangeret underholdning. Er jeres budget for festen stor, kan I booke en DJ eller en entertainer. Alternativt kan I lave en sjov quiz, hvor I inddrager jeres kollegaer.

Read more

Sådan bliver din etablerede virksomhed endnu større og stærkere

Hvis du har kæmpet, svedt, stresset og grædt for at få etableret din virksomhed på markedet, så den nu fremstår både stabil og profiterende, har du med sikkerhed mareridt om virksomhedens pludselige nedsmeltning. Hvis din virksomhed allerede står stærkt, har du dog god mulighed for at gøre dens fundament endnu stærkere og gøre dens muligheder endnu mere vidtrækkende. Den sværeste del er at gøre virksomheden til en etableret og sikker spiller på markedet – herefter gælder det blot om at bygge videre på projektet.

Her kan du gøre virksomhedens fundament stærkere

Afhængig af din virksomheds definition er der mange områder, hvor du kan gøre den bedre udrustet til fremtiden og gøre den klar til potentielle vokseværk:

  • Økonomien er en af de vigtigste områder af din virksomhed. Hvis økonomien ikke hænger sammen eller er rodet, bliver det tæt på umuligt at opretholde en velfungerende virksomhed. Med ansættelsen af en bogholder gør du virksomhedens økonomi mere sikker og bedre styret. En bogholder sørger for at holde styr på, at økonomien hele tiden er i orden. Derudover står bogholderen også for at holde styr på bogføring, løn, skat, moms og andet.
  • Hvis din virksomhed har et meget præcist produkt, kan du (hvis muligt) prøve at variere eller udvide produktmulighederne mere. På den måde kan du komme ind på flere markeder og dermed gøre muligheden for succes større. Du skal dog kun gå ind på markeder, hvor du mener, virksomheden har en chance.
  • Du kan søge efter folk, virksomheder eller organisationer, der vil investere i din virksomhed. Dette giver dig bedre mulighed for at investere i forstærkende faktorer og gør virksomheden stærkere på flere planer.
  • Hvis du har planer for, hvad du skal gøre, hvis virksomheden løber ind i problemer, gør du virksomheden stærkere ved at sørge for, at den ikke går til grunde pludselig.
Read more

Undgå at drukne i ejendomsadministrationens uendelige papirbunker

Har du på et eller andet tidspunkt beskæftiget dig bare en lille smule med ejendomsadministration, kender du garanteret en masse til det medfølgende udfordringer indenfor dette felt. Der er nemlig rigtig mange ting, der skal holdes styr på. Der er masser af dokumenter, der skal sorteres og ordnes. Der skal blandt andet udarbejdes lejekontrakter, når nye lejere flytter ind. Er du indehaver af en bolig i en af de større byer, kan dette være temmelig ofte. Især hvis det er studerende, du har som lejere. Derudover skal der også varsles om stigninger i lejen, hvis lejeprisen nu stiger. Derudover skal der også kommunikeres med håndværkere, hvis der er noget, der skal laves. Samtidig skal boligen opfylde bestemte krav. Der skal også kommunikeres med viceværten, hvis dette er tilfældet. Og så skal der selvfølgelig også føres regnskaber, hvilket kan være en jungle at finde rundt i. Med andre ord, så er der altså enormt mange ting at holde styr på. Men dette kan du heldigvis undgå på en let og enkel måde. Ved at vælge en professionel og erfaren ejendomsadministrator, kan du undgå selv at skulle håndtere alle ovenstående opgaver. Du kan få hjælp til ejendomsadministration på linket, hvor du samtidig kan læse mere om, hvordan dette varetages.

Hvad så med boligadministration af andelsboligforeninger?

Der er selvfølgelig stor forskel på at varetage administrationen af en andelsboligforening kontra en bolig. Men hos Azets kender de til alle de udfordringer, der er forbundet med at drive en forening. Azets har mere end 15 års erfaring indenfor ejendomsadministration, så dermed behøver du altså ikke at bekymre dig om noget som helst ved at lade dem varetage dine opgaver. Du får samtidig ekstra tryghed i form af deres vagttelefon, hvor du kan ringe 24/7, hvis der skulle opstå en eller anden form for komplikation.

Read more

Tag virksomheden med ud på oplevelser

Nutidens ansatte er af en helt anden type end tidligere. Hvor arbejdet engang var løn nok i sig selv, har nutidens ansatte ikke nødvendigvis samme loyalitetsfølelser til arbejdspladsen, hvilket blandt andet kommer til udtryk ved at medarbejdere har flere jobs i deres karriere sammenlignet med tidligere.

De ansatte ved i mange tilfælde nok, at de har mange gode muligheder, hvis de er dygtige til deres job. Derfor er det også blevet en vigtig del af den moderne virksomheds dagsorden at tage de ansatte med ud på oplevelser og sikre et stærkt sammenhold.

Bedre relation, bedre resultater

Jo mere sammenrystet din arbejdsstyrke er, jo bedre performer den. Derfor giver det god mening at sørge for en høj grad af trivsel på arbejdspladsen. Det kan man til en vis grad gøre ved at sørge for, at der er plads til både frihed og udvikling personligt og i teams, samt ved at have et fysisk arbejdsmiljø, som de ansatte holder af.

Skal man virkelig bygge relationer op, og det skal man, bør man dog inkludere oplevelser uden for virksomhedens domicil. Det betyder ikke, det ikke er værdifuldt, for når vi trives godt sammen, er vi også mere tilbøjelige til at løfte for holdet – og altså nå de opstillede produktionsmål m.m.

For at bringe sammenholdet helt op, hvor det virkelig er sjovt, skal der opleves sammen. Det skaber fælles minder og referencepunkter, som de ansatte kan forholde sig til.

Hvad kan man lave sammen?

Der er mange muligheder for, hvad man kan lave som virksomhed. Man skal dog huske at tage hensyn til sammensætningen af køn og alder, så man finder aktiviteter, der er gode for alle. Når man har fundet sit udflugtsmål, er det blot at bestiller en bus til turistkørsel, så alle kan være med.

Selvom der er forskel på alle virksomheder, vil universelle bud være noget med humor eller teambuilding, som de fleste vil kunne være med på.

Husk desuden at dele virksomhedens oplevelser på f.eks. jeres sociale medier, da det også er en god lejlighed til at vise omverden, at i har en god og attraktiv arbejdsplads.

 

Read more

Gode grunde til at investere i en WordPress hjemmeside

Det er i dag nærmest umuligt at have en virksomhed uden samtidig også at have en hjemmeside for denne virksomhed. Det er essentielt at man som virksomhed er tilstede online, da det er her, kunderne befinder sig. Kunderne – eller de potentielle kunder – kan godt lide at researche online, og hvis du ikke er synlig med din virksomhed, kommer du slet ikke i betragtning i forhold til et fremtidigt køb. Men når man skal have en hjemmeside, hvilken hjemmeside skal man så have?

Hvad er WordPress?

WordPress er et såkaldt Content Management System (CMS), og det er således et system, der kan bruges til at organisere og styre indhold på din hjemmeside. WordPress giver dig mange muligheder – og der er faktisk intet, der er umuligt med en WordPress hjemmeside.

Hvorfor investere i en WordPress hjemmeside?

Der er mange gode grunde til at du bør vælge en WordPress hjemmeside frem for alle de andre CMS’er på markedet i dag. Her har vi samlet et par grunde til at en WordPress hjemmeside er det sikre valg for dig.

WordPress giver mulighed for et unikt design

WordPress gør det muligt at skræddersy en designløsning til dit behov. Du skal således ikke bare tage dig til takke med en foruddefineret template, som ligner et hav af andre hjemmesider på nettet, men du får rent faktisk en unik løsning, som passer til din virksomheds unikke design og signatur.

WordPress tilbyder et hav af forskellige tilpasningsløsninger

WordPress råder over alle nødvendige plugins, og der findes derfor et væld af tilpasningsmuligheder, så hjemmesiden kan alt det, du vil have, den skal kunne – og så er det også et sikkert system.

WordPress giver dig det bedste fundament for succesfuldt SEO

Hele meningen med at få lavet en hjemmeside er selvfølgelig at gøre din virksomhed synlig dér, hvor kunderne befinder sig. Med en WordPress hjemmeside får du det bedste fundament for SEO (search engine optimization eller søgemaskineoptimering) både i forhold til design, indhold og hastighed, og det giver dig de absolut bedste forudsætninger for at opnå de gode placeringer i søgemaskinen.

WordPress er én af de mest brugervenlige systemer på markedet

WordPress har en meget brugervenlig backend, dvs. det område bag hjemmesiden, hvor du kan redigere i indholdet på hjemmesiden. Det betyder at du ikke behøver at være uddannet webudvikler for at kunne redigere, tilføje eller slette indhold på din hjemmeside.

Read more

Skal i flytte fra kontoret?

Der er mange ting man skal huske på når man skal flytte fra enten sit kontor eller sin bolig. Det kan samtidig være en meget stressende situation for både medarbejdere og chefer derfor kan det være rart med nogle gode tips til hvordan man kan gøre flytningen så smertefri som overhovedet muligt. Derfor har vi her samlet nogle af de tips vi selv har brugt til at gøre en flytning så nem som overhovedet muligt

  1. Flyt i ferien

Det kan være en stor fordel at foretage en flytning i en ferieperiode. Normalt kan en flytning godt tage nogle dage før man kommer helt på plads og alt ens inventar er kommet med, derfor kan det være en god idé at fuldføre flytningen i en ferie. Der er måske mange medarbejdere der selv har ønsket ferie for at tage væk med deres børn, og i forvejen er det i disse perioder hvor der er stille på mange kontorer rundt omkring. Derfor kan det være fornuftigt at udnytte de mindre travle perioder til at flytte kontoret

  1. Få foretaget en tilstandsrapport

Det kan være en rigtig god idé at få noteret på skrift hvilken tilstand det er du både overtager det nye kontor og hvilken tilstand du efterlader det gamle kontor i. Det vil hjælpe dig med hvis der skulle komme eventuelle sager med nye ejere eller lejere for hvem der har forsaget skaderne. Derfor kan det være en rigtig god idé at få foretaget en grundsig tilstandsrapport foretaget af en professionel der kan få det hele med så du ikke står på bar bund på et tidspunkt

  1. Vær forberedt på indkøring

Det kan være en stor omvæltning for mange lige pludselig at skulle arbejde i andre omgivelser. Derfor skal du være opmærksom på at det første stykke tid et nyt sted måske ikke bliver lige så produktivt som det var det gamle sted. Men bare rolig, det skal nok komme.

Read more

Mangler du en sjov idé til jeres firmafest? Læs med her

Firmafester er altid en god aktivitet for alle. I lærer hinanden bedre at kende, og det hele kommer ikke bare til at handle om arbejde. Heldigvis ikke. Her får i en mulighed for faktisk at lære hinanden at kende og finde ud af, hvem du arbejder sammen med. Men de fleste firmafester plejer foregår på den måde, at i ankommer til et sted, hvor i skal spise, og så bliver i det sted hele aftenen. Det er en nem opskrift på en firmafest. Men der er andre måder, hvorpå i kan få en lidt sjovere firmafest.

Escape rooms

Har du hørt ordet før? Måske ikke. Men escape rooms er en oplagt mulighed for at få en sjov firmafest. Det lyder måske lidt uhyggeligt, men det er det overhovedet ikke. I kan selv vælge blandt de mange temaer. Der er escape rooms, der er uhyggelige, men der er bestemt også morsomme escape rooms. Dette er noget, som i kan gøre, inden i mødes til mad. Her går det ud på at komme ud af et rum. I er et bestemt antal mennesker i et rum, og jeres opgave her er at prøve at komme ud at rummet.

Firmafest behøver nemlig ikke bare at være det helt samme, som i plejede at gøre. Det er en fed mulighed at prøve noget nyt, som dine kollegaer måske heller ikke har prøvet før. Ved at lave denne aktivitet, inden i spiser, har i hermed også noget at snakke om. Måske kommer i slet ikke ud, før tiden er gået, og sådan kan det også gå. Eller også er i super hurtige og kommer ud indenfor en halv time. Det kan gå mange forskellige veje, men noget er helt sikkert – i kommer til at grine og have det sjovt sammen. Det er det vigtigste.

Read more

Hvordan markedsfører i jer?

Hvis man har en virksomhed, der sælger et produkt, er der en meget stor sandsynlighed for, at man sælger dette produkt online. Hvis du er som langt de fleste andre virksomheder, så har du konkurrenter. Der er med andre ord rigtig mange andre, der også sælger nogle produkter der enten er tilsvarende dine eller i hvert fald sammenlignelige. Hvis man gerne vil foran sine konkurrenter, kan det derfor være nødvendigt at tænke i lidt andre baner.

Søgemaskineoptimering og annoncering

Langt de fleste bruger Google, når de skal finde det de vil købe. De googler ganske enkelt varer og brands. Hvis man gerne vil sælge online, er det derfor naturligvis en god ide at være tilstede på Google. Dette kan gøres på flere måder. Der er de organiske resultater, og så er der de betalte. Det organiske kræver en masse arbejde med linkbuilding, teknik og lignende. På den lange bane, er det dog naturligvis langt billigere at få gratis besøg, end det er at betale for dem gennem adwords.

Rabatkuponer

Rabatkupon er ikke noget nyt fænomen, men inden for de senere år er antallet af dem eksploderet, og det kan være en god måde at skaffe kunder. Der er to måder at bruge rabatkuponer i sin markedsføring. Enten som en “intern” ting, hvor man kun tilbyder dem til eksisterende kunder, nye kunder eller lignende på sin hjemmeside eller i sit nyhedsbrev. Man kan også vælge at bruge dem gennem 3. parts aktører, som eksempelvis Rabatbanditten og lignende. På den måde får man andre til markedsføre ens shop. Disse samler en masse rabatkuponer fra forskellige webshops

Affiliate marketing

Affiliate marketing er lidt det samme som rabatkoder, bortset fra at kunderne ikke vil få rabat. Her får man andre hjemmesider, nyhedsbreve og lignende til at markedsføre ens produkter, ved at give dem en bid af kagen. Hvis du sælger herresko, vil du eksempelvis nok godt give en anden hjemmeside 10% af salget, hvis de sender kunden over til dig. Det er igen en måde at få andre til at markedsføre dig, uden du skal skal gøre noget – udover at give en mindre del af salget væk. Der findes nærmest utallige affiliate netværk – blandt de større er partner-ads, tradedoubler, digital-advisor m.fl.

Read more