Blog

håndværkere

Hvordan annoncerer du dig selv som håndværker?

Det kan være svært som håndværker, at finde ud af hvor og hvordan du skal annoncere for dig selv. Skal du vælge plakater i bybilledet, eller skal radio/tv spots, Facebook eller andre sociale medier. Der findes et hav af steder, men hvad er bedst for din virksomhed? Både hvis du ser økonomisk og afkastmæssigt.
Der er nemlig mange ting du skal tage højde for, hvem er din målgruppe? Hvor befinder din målgruppe sig henne? Hvordan rammer du din målgruppe, altså hvordan skal din annoncering laves, så din målgruppe bliver interesseret i den.  

Nemmeste måde at annoncere sig på? 

Alle disse elementer man skal huske på, kan være uoverskueligt, for en som bare gerne vil lave sit håndværk, og måske ikke har nogen erfaring i kommunikation og marksføring.
Men det er der heldigvis råd for, da en af de bedste og nemmeste måder at markedsføre sig selv som håndværker er portaler, med oversigt over håndværkere. Det gode ved håndværker faget er at folk først rigtigt skal kende en, når de har brug for en. Folk der ikke har noget galt med toilettet er ligeglade med en reklame for en VVS´er, folk ser ikke en reklame for en VVSer og tænker, hov dem skal jeg da lige have i tankerne, når toilettet engang står af. Det er netop derfor at en portal er så genialt, da potentielle kunder selv vil søge efter en, ulempen er dog at i er flere om budet, derfor er det med at have en virksomhedsbeskrivelse, som gør folk får lyst til at vælge lige netop dig.
Det gode ved en portal er også at folk kan finde en håndværker i deres lokalområde, så man slipper for at ramme folk med annoncering, selvom de bor i den anden ende af landet.
Hvis du f.eks bor i Køge og leder efter en VVSer ville man besøge denne side.
Haandvaerkernoeglen.dk kan klart anbefales at annoncere sig selv på, da de netop har alle håndværker fag og lokal opdeling, så det er let for folk i dit område at finde dig. 

Read more
påskegave

Derfor skal du give dine ansatte påskegaver

Hvis der er noget som vi mennesker bliver glade for, så er det når vi får gaver. Når vi modtager gaver, udløser det nogle glædeshormoner i vores krop, som er med til at nedsættes vores stress niveau, og gøre os mere glade i hårde tider. Det er i dag tit og ofte at virksomhederne mærker disse stressede situationer, og medarbejderne løber stærkere end nogen sinde. Så uden at skulle snakke for andre, bør ens medarbejdere modtage flere gaver, end den sædvanlige julegave. Det vil derfor være en rigtig god idé at overveje en ekstra gang, om dine medarbejdere ikke skulle modtage påskegaver til påske, i anledningen af at det smukke forår snart starter, og solen begynder at få flere solskinstimer.

Føler sig værdsat

Der er mange ting som firmagaver gør, og én af dem er at dine medarbejdere vil føle sig værdsatte, for det stykke arbejde som de har lavet. Du viser altså med en gave, at du er glade for at have dine medarbejdere ansat, og at de er rigtig værdifulde for din virksomhed. Omvendt vil du også selv komme til at føle dig værdsat som arbejdsgiver, da der bliver en form for gensidig respekt pga. din gavmildhed.

Øger effektiviteten

Det er klar at tilfredse medarbejdere, også resultere i bedre resultater. Når ens medarbejdere er positivt opstemte i jobbet, kommer de også med meget bedre resultater, og det vil du tydeligt kunne se, når du har givet din gave, til alle dine medarbejdere. Prøv at lægge mærke til, at smilene er meget større, når gaven er givet.

Positiv ROI

Det er klart at det kommer til at koste lidt kroner, at give alle medarbejdere en gave. Men på længere sigt, vil det sagtens kunne betale sig hjem, da det som før nævnt, øger effektiviteten, og du kommer altså til at opleve meget bedre resultater, overtid.

Read more
Kørsel

Start din egen køreskole

Efterspørgslen er stor

Vil du gerne kunne starte en forretning, hvor efterspørgslen er stor og hvor du kan komme til at møde mange mennesker på samme dag, så skal du starte din egen køreskole. Generelt siger man at arbejdsledighed ikke kendes inde for denne branche, da der er behov for flere kørelære. Hvis du vil kunne have en forretning, hvor der er en stor efterspørgsel, så er det som sagt en køreskole, du skal starte. Men for selv at være kørelære, skal du have en kørelæreuddannelse, som giver dig de nødvendige redskaber til at kunne bevillige kørekort til dine fremtidige elever.

Uddan dig som kørelære

Uddannelsen som kørelære kan tage lige her og det tager ikke mere end 7 til 9 måneder og så kan du stå, som færdiguddannet kørelære. Når du er færdig uddannet, kan du starte din egen køreskole og begynde at undervise elever, så de kan få deres kørekort. Ud over dette kan du også undervise dem, som skal have generhvervet deres kørekort. Du kan tilbyde supplerende undervisning til bilister, som er blevet ramt af klippekortsystemet. Der er derfor mange muligheder for at få en god forretning op at køre, hvis du er parat til at kæmpe for det og ligge nogle timer i det.

Ændringer i lovgivningen

Siden 2014 er der kommet ændringer i lovgivningen, som stiller større krav til kørelærere og derfor er lovgivningen blevet skærpet inde for området. Dette har resulteret i at der er kommet en mangel på veluddannet kørelærere, som opfylder disse krav. Muligheden for at kunne få et job, er forholdsvis store, hvis du er en god kørelære. Derfor kan det være en god ide at gå denne vej, hvis du søger beskæftigelse og evt. at blive selvstændig. Der er selvfølgelig ingen ting, som er sikkert, men der er en stor efterspørgsel på gode og veluddannede kørelærere og mange, som gerne vil have et kørekort eller har behov får supplerende undervisning.

Read more
Overvågningskameraer

Sådan passer du godt på din virksomhed

Når din virksomhed vokser, bliver den også mere værdifuld. Her er der ikke kun tale om det som virksomheden omsætter for hver måned, også de værdier som bliver indkøbt til virksomheden. En stor velfungerende virksomhed med mange arbejdsopgaver skal selvfølgelig også have det rigtige udstyr. Her er der tale om computere, tablets, anden teknologi, møbler osv. Alle disse ting har en bestemt værdi, og der er derfor mennesker derude som vil elske at få fingrene i din virksomheds ting. Det er derfor meget vigtigt, at du som virksomhedsejer gør alt for at passe på virksomheden og dens værdier. Medmindre virksomheden stadig finder sted i dit private hjem, så kan du jo ikke selv holde øje. Derfor er der flere tiltag du bør tage for at få din virksomhed beskyttet.

Den obligatoriske indbrudsalarm

Lige meget hvor stor ens virksomhed er, så er det vigtigt at have en indbrudsalarm. Hvis man ikke har en, vil indbrudstyve næsten kunne vade ind i virksomhedens lokaler ugeneret og bare tage, hvad de vil have. Selvom man måske ikke har de vilde værdier i lokalerne, så vil det være dyrt i længden, hvis det sker flere gange. Vælg imellem forskellige indbrudsalarmer her.

Overvåg området

Overvågning er smart til flere forskellige ting. Man kan selv eller få en vagt til at sidde og kigge på overvågningsfilmen, hvilket gør at man altid vil kunne ringe efter politiet, hvis alarmen ikke går. Desuden vil man have film, som man vil kunne give til politiet, hvis det skulle lykkes tyven at slippe væk.

Gå hele vejen med vagter på området  

I dag er det kun de helt store virksomheder som har vagter gående, når virksomheden er lukket. Derfor er det ofte kun nødvendigt, hvis man mener, at man er i stor risiko for at få indbrud. Det smarte ved vagter på stedet er, at man så ikke behøver på at vagter eller politiet ankommer.

Read more

Har du haft indbrud?

Hvis du har haft indbrud og de har ødelagt din lås i hjemmet, så giver det sig selv, at du skal have udskiftet den. Når du skal have udskiftet låsen på den pågældende dør, så kan det være en god idé at få tjekket resten af husets låse, så du er bedre sikret i fremtiden. Den gamle runde Ruko-nøgle er en, som slet ikke lever op til sikkerheden i dag. Det kan også være tilfældet med dine låse, så derfor er det vigtigt at få dem tjekket efter.

Hvis du bor i Hillerød eller blot Nordsjælland generelt og allerede har haft indbrud, så er du desværre en del af en statistik som siger, at det er det sted i Danmark, hvor der bliver begået flest indbrud. Hvis du ikke har haft indbrud, så sørg for at få dit hjem sikret, så du undgår at blive en del af statistikken. Vil du have hjælp til dine låse, så kan du læse mere her.

Hvad kan du ellers gøre?

Mange vælger i dag at få installeret en alarm. Især hvis de allerede har haft indbrud, så de føler sig mere trygge ved at det ikke sker igen. Det samme kan du vælge at gøre, hvis du har haft indbrud. Hvis du ikke har haft indbrud, kan du vælge at gøre det som forebyggelse mod at det sker. Mange indbrudstyve går forbi de huse med klistermærkerne i vinduet, da det er nemmere at vælge et hus uden alarm. Indbrudstyvene skal have lette omsættelige varer så nemt som muligt og det bliver blot for besværligt, hvis der er alarm installeret. Så kan de ligeså godt tage et hus uden alarm. Derfor virker dette også godt som forebyggelse. Det giver selvfølgelig ikke mening at investere i en alarm, hvis fundamentet i forhold til din lås ikke er i orden.

Read more
Sådan idéudvikler du

Rent og pænt er indbydende

Hvis man har en virksomhed, er der en god sandsynlighed for, at man også har kunder, forretningsforbindelser eller andre samarbejdspartnere, der kan komme på besøg fra tid til anden. Det som det ikke er alle, der tænker over, er hvor stor betydning det har, at ens lokaler er indbydende, pæne og rene. En ting er indenfor på kontor, mødelokaler og lignende, hvilket mere eller mindre giver sig selv.

Et andet sted det ikke er alle, der tænker lige meget over det visuelle indtryk, er på selve bygningen. Det har meget at sige, at vinduerne er pudset, at facaden er ren, at græsset er slået og lignende. Det kan virke banalt, men ikke desto mindre er det yderst vigtigt. Man skal huske på, at det er det første gæster møder, når der besøger en, og de er det sidste de ser.

Hvis man er som langt de fleste virksomheder, så bor man til leje i sine lokaler, og står reelt derfor heller ikke med ansvaret for at det stykke arbejde bliver gjort. Problemet er midlertidigt, at det langt fra er alle udlejere, der sørger for at den uvendige rengøring er så ofte, som man kunne ønske sig. Især hvis der er tale om udlejere, der sidder fysisk langt fra de ejendomme eller lokaler de udlejer, kan det være et problem.

Som lejer kan det ofte være besværligt at overbevise udlejere om at de skal optrappe den udvendige rengøring, da dette i sagens natur er en merudgift, hvilket al andet lige fjerner en del af overskuddet. I noge tilfælde kan det bedre betale sig at droppe den kamp, og hyre en ekstern virksomhed som denne til at stå for dele af ejendomsservicen.

I mange tilfælde kan man i sidste ende alligevel få lov til at sende regningen videre til udlejeren. Man kan ofte komme ud for, at de prøver at spare penge, men i sidste ende er de fleste alligevel interesseret i en præsentabel ejendom.

Read more
varme

Opvarm virksomheden med pillefyr

Det er en kold tid, som vi lever i, og samtidigt en tid hvor vi skal tænke på miljøet. Derfor går flere og flere væk fra de gamle oliefyre, og bevæger sig over i et bedre alternativ, både miljø, men også økonomimæssigt. Du kan spare op til 50-60% i forhold til gamle oliefyre og elvarme, alt efter hvilket pillefyr du har.
Et pillefyr virker ved at Træpillerne hældes i et magasin eller skubbes fra et eksternt magasin over i pillefyret. Her trækkes de videre ind i et forbrændingskammer, hvor varmen fra ilden overføres til vand på forskellige måder.
Man ser også flere og flere pillefyre rundt omkring, fordi prisen er til at være med på, og hvis man ikke gider bruge for meget tid på rens og vedligeholdelse, findes der lidt dyre typer pillefyre, som er selvautomatiske. Det vil sige man skal kun fylde og tømme fyret.

Hvad er det nemmeste at tilslutte?

Når du skal finde et pillefyr, og du måske ikke lige orker eller har tid til at skal have sat det op og bruge en halv til hel arbejdsdag på det, findes der en nyhed, indenfor pillefyre, der hedder Ready to burn (RTB). Det vil sige, alt kabling er sat op, og fyret er samlet og lige til at stille op.
askeskuffen er designet så det er nemt at tage ud, uden at svine, og skal først skiftet når, man har brændt ca. 3 tons piller af. Kompressor rens af pillefyret, både pillebrænderens hærd og af kedlen.
Hvis du er interesseret i sådan en type pillefyr, kan du se mere på følgende link.

Findes der tilskud til pillefyr?

Ja der findes tilskud, så hvis du skifter din gamle varmekilde ud med et pillefyr, kan du få tilskud på den besparelse du har i forhold til det gamle. Det kan give flere tusinde kroner skattefrit tilskud, om året.

Read more

Skift til lås med kode

Virksomheder der har mange ansatte med adgang til lokaler eller kontoret, bør have styr på dette. Desværre er der stadig mange virksomheder, der sjusker lidt med sikkerheden, når det kommer til adgangen. Selv mindre kontorer kan hurtigt have værdier stående for en mindre formue i form IT udstyr, møbler og lignenden. Især i mindre virksomheder, er der sjældent DNA sporing og lignende, hvilket gør det populært blandt tyve.

Der er mange ting man kan gøre som virksomhed, for at sikre sig, at der ikke kommer indbrud. Man kan eksempelvis få installeret et alarmsystem, hvilket flere og flere også vælger.  Dette er en god ide, omend det naturligvis ikke kan sikre, at der ikke kommer indbrud. En ting som mange virksomheder oplever, og som alarmsystemer ikke hjælper det store på er sjusk.

Er der mange der har nøgler?

Et af de problemer som mange virksomheder kender til, er at der er mange der har nøgler til virksomheden. Jo flere ansatte der er, jo flere nøgler kommer der typisk også i omløb. Udover at det naturligvis kræver, at man har fuldkommen tiltro til sine ansatte, kræver det også overblik. Det sker ofte, at medarbejdere måske glemmer at aflevere en nøgle, når de stopper, eller måske taber den. Det er de færreste der lige får skiftet låsene ud, hvis dette sker en gang eller to, også selvom de godt ved, at de burde gøre det.

Drop nøglerne

I stedet for at have traditionelle låse kan det derfor også være en rigtig god ide for virksomheder, at skifte til dørlåse med kode. På den måde er det en kode der skal for at få adgang. Enten kan hver ansat have en personlig kode, eller også kan virksomheden have en fælles kode, der nemt kan udskiftes i forbindelse med usikkerheder eller udskiftning i personalet. Som du kan læse her kan det være en god ide, hvis der er mange der har adgang til den samme lås.

 

Read more

Sådan vælger du mellem alle jobansøgerne

Skal du ansætte ny medarbejder, og blev dit jobopslag efterfulgt af en kæmpe storm ansøgninger? Læs med her, hvor vi giver dig de gode tips til at vælge den perfekte medarbejder i dit team.

Personlighed

Det er vigtigt at din nye medarbejder passer ind i dit team på personligheden, det kan du afstemme hvis du fx kører med DISC-profiler i dit firma. DISC profilerne er den meste kendte personlighedstest, du kender den måske fra dyrene i stedet(ørn,due,ugle). Men hvis du i dit nuværende team, ved hvilke personligheder du har, så skal du vælge en der kan gå i spænd til holdet. Den vigtigste regel med opsætningen er bare at du helst ikke må have mere end et “D”. Den mest attraktive profil må nok være dem med “S”, da de ofte kan gå i spænd med alle, de fungere tit som limen der holder fast på det hele. Ved at gøre brug af personlighedstest, så danner du dig også hurtigt et indtryk af hvilken person det er du sidder med, og du lærer hvordan du kan motivere personen. Det ville være mest effektivt at udvælge dine favorit kandidater, og indkalde dem til jobsamtale. Afhold jobsamtalen helt ordinært, men afslut den med en personlighedstest af alle, det giver lige et ekstra aspekt til deres ansøgninger, og gør det nemmere for dig at vælge den jobansøger der passer bedst.

Færdigheder

Det er selvfølgelig også meget væsentligt at have styr på din nye ansattes kompetencer og færdigheder. Du kan ikke ansætte en der ikke ved hvad han skal lave i faget. Færdighederne for din nye ansatte er vigtige for at han kan udføre sit arbejde tilfredsstillende. Men du skal ikke altid afholde dig fra at ansætte dig en der ikke har præcis de færdigheder du skal bruge. Skal du fx bruge en truckchauffør, så kan de erhverve et truckcertifikat på 7 dage, for næsten ingen penge. Det samme gælder for biler og kørekort, du kan erhverve et kørekort på 15 dage.

Read more

Har du styr på låsen i din virksomhed?

Indbrud er snart almindelig hverdag, da der de seneste par år virkelig har været mange. Dette gælder især private hjem, men også virksomheder, som har fået stjålet deres udstyr. Derfor kan det være en god idé at sikre sin virksomhed med en god lås og eventuelt en alarm, hvis man vil gøre det sværere for indbrudstyvene. Uanset hvilken virksomhed man er, så er der typisk værdifuldt udstyr eller data, som man ikke ser i hænderne på andre.

Hvad skal man vælge?

DanLåse kører forskellige steder i landet. De udfører alt i låseservice ved autoriseret låsesmed. I skal derfor ikke være bekymrede for hvorvidt kvaliteten er som den skal være. Det er den. De laver forskellige låseserviceopgaver, såsom udskiftning af låse til dørpumper og elektronisk adgangskontrol.

Udover at DanLåse er en autoriseret låsesmed, hvilket giver jer en sikring af kvaliteten, så har de også billige priser. Er jeres lokalitet i Valby eller Sydhavnen? Her kører DanLåse med faste lave priser fra 495 kr. i dagtimerne og 795 kr. aften, weekend og helligdag. Priserne er inklusiv moms og uden ekstra takster. I kan læse mere her. Priserne gælder både ved omkodning, biloplukning samt døroplukning.

I kan altid ringe

DanLåse kører ud til jer akut alle dage, så de ofte er der indenfor en halv time i Valby, hvis I bestiller deres akut-service. Derudover har DanLåse meget høj kundetilfredshed på Trustpilot. I skrivende stund er 97% af anmeldelserne markeret som fremragende imens 3% er markeret som god. Der er altså ingen i kategorierne middel, under middel eller dårlig. Det er et kvalitetsstempel i sig selv. De fleste kunder markerer deres anmeldelse med ”fantastisk service”, ”super service”, ”virkelig god service” osv. Man må altså sige, at DanLåse har tilfredse kunder, hvilket tyder på at de holder hvad de lover. Altså at kvaliteten er i orden, at de rykker hurtigt ud som annonceret osv.

Read more