Blog

arbejdsskade

Arbejdsskade? Få det juridiske på plads inden det går galt

Der er ikke én jobtitel som kan sige sig fra at være i risikozonen for at få arbejdsskader. Det er derfor rigtig vigtigt at du inden skaden sker, ved hvordan du juridisk set kan få hjælp hvis skaden skulle ske – samt hvad du kan forvente at få erstatninger for.

Generelt set kan du få erstatning på din arbejdsskade hvis du har været ude for én naturligvis. Men det behøver nødvendigvis ikke at være en ulykke hvor lemmer er voldsomt skadet. Arbejdsskader kan også være en lang række erhvervssygdomme som kan være forsaget af dårlige arbejdsrelaterede forhold – som kommer efter en længere periode med dårlige arbejdsstillinger eller måske dårlige luft miljøer.

Den skade som der er sket skal anmeldes til Arbejdsmarkedets Erhvervssikring – enten af dine arbejdsgiver eller egen læge. Det er derfor rigtig vigtigt at du reagere hurtigt på din skade uanset dens omfang, og får registreret dine gener hos din læge – så skaden kan blive registreret hos Arbejdsmarkedets Erhvervssikring. Hvis skaden er sket fra en handling af en anden person i virksomhed, kan du også stille krav til denne persons forsikringsselskab.

Vælg en specialiseret advokat

Det kan være en svær proces for de fleste at anmelde arbejdsgivere eller andre folk som man omgås med til dagligt, men det er en nødvendighed hvis du skal have det du har krav på. Du bør derfor tage kontakt til et advokatfirma som kan hjælpe dig med at lave en anmelde helt korrekt – f.eks. til at rejse krav om en eventuel arbejdsgiver. Du kan helt give slip for kommunikationen mellem de forskellige parter, og du er sikker på at få den hjælp som du i sidste ende har brug for.

Når skaden er sket, bør du med det samme få fat i en advokat som kan hjælpe med din arbejdsskade erstatning – og dermed få dig godt i mål med de krav som du kan stille til din skade.

 

Read more
Messe

Skal du stjæle rampelyset ved næste messe?

Skal din virksomhed stå på messe for første gang i nærmere fremtid, så er der nogle tips og tricks som i bør gøre brug af, for at få det bedst mulige udbytte af dagen og større chance for fremtidige kunder. Når du som repræsentant for din virksomhed står på en messe, er det vigtig at du gør dig synlig for den store menneskeflok som går rundt hele dagen, da der er mange kunder at hente iblandt dem. Sørg derfor for at følge disse tips herunder, så du kan få succes med din messestand.

Imponér med ”scenen”

Der hvor du skal ligge flest kræfter er i din messestand og hvordan den skal udsmykkes i forhold til dens form. Det første messegæsterne ser er din messestand, og det er derfor denne som skal få gæsterne til at komme nærmere. Det er derfor rigtig vigtigt at du ikke er tilbageholdende med kvaliteten, da det er altafgørende for dine besøg på din stand. Forsøg derfor at finde en messestand som skiller sig ud fra de stande som du ellers plejer at se når du selv er gæst på en messe.

Vær udadvendt og sprælsk

Det kan være svært at få folk hen du bare står og venter på at de skal komme, så ligger interessen der bare ikke. Du skal derfor agere udadvendt, og være sprælsk når du skal have folks opmærksomhed. Jo mere sprælsk du er, jo sjovere og mere interessant synes folk det er at se nærmere på. Hvis du ved at du selv ikke kan være det, så find den eller de medarbejder som du mener kan klare denne opgave til perfektion.

Husk noget til ganen

Det er muligvis nemt nok sagt at der bare skal være noget til ganen, men her skal du også prøve at skille dig ud fra mængden. Alle har lige stillet et plastikglas med tørre saltstænger, eller en skål med bolsjer. Prøv at tænke ud af boksen, og tilbyd noget som ikke kan findes på andre stande, så er du også nem at finde, hvis nogle gerne vil tilbage til din bod.

 

Read more

Sådan opsætter du webshop for din virksomhed

De sidste mange år har webshop branchen udviklet sig voldsomt i Danmark. Der har længe været gang i udviklingen, og det er en kamp om hvem der gør det bedst i de forskellige nicher og kategorier. Konkurrence er godt så længe man vinder konkurrencen, hvis man taber er det en kedelig affære og man mister en masse penge. Derfor kan man ikke kun gå halvt ind i en webshop, man skal gå fuldt ind i projektet, og man skal presse til man er den bedste i nichen, og når man så er den bedste, skal man blive ved med at presse til man bliver ved med at være den bedste. Der findes en masse hjælp at hente online, men desværre ser udviklingen kedelig ud i Danmark. Mange selvudnævnte “guru’er” og “eksperter” var gode for 10 år sidden, men er ikke fulgt med tiden og udviklingen, og deres løsninger sidder fast i middelalderen. Læs med her og få tips til at opsætte din helt egen webshop.

Hosting af din shop

Inden du kan gå igang med din nye webshop skal du have valgt en hosting service. Her er det vigtigt at få valgt en god udbyder, som levere en god hostingservice for værdien af pengene. Nogle af de billige udbydere, levere måske ind langsom service som også gør din webshop langsom. Her er det vigtigt du ikke går efter at spare for mange penge, så du får en hurtig webshop, da dette er essentielt for din webshops succes.

Valg af CMS system

Når du skal igang med at opsætte webshoppen, så skal du have valgt det CMS system der kommer til at passe til din webshop. Hvis du leder efter en helt almindelig og brugervenlig løsning, så skal du måske kigge efter systemer som fx WordPress der er det mest standard at bruge. Hvis du skal have en stor webshop med mange produkter skal du have fat i en Magento webshop.

Read more
håndværkere

Hvordan annoncerer du dig selv som håndværker?

Det kan være svært som håndværker, at finde ud af hvor og hvordan du skal annoncere for dig selv. Skal du vælge plakater i bybilledet, eller skal radio/tv spots, Facebook eller andre sociale medier. Der findes et hav af steder, men hvad er bedst for din virksomhed? Både hvis du ser økonomisk og afkastmæssigt.
Der er nemlig mange ting du skal tage højde for, hvem er din målgruppe? Hvor befinder din målgruppe sig henne? Hvordan rammer du din målgruppe, altså hvordan skal din annoncering laves, så din målgruppe bliver interesseret i den.  

Nemmeste måde at annoncere sig på? 

Alle disse elementer man skal huske på, kan være uoverskueligt, for en som bare gerne vil lave sit håndværk, og måske ikke har nogen erfaring i kommunikation og marksføring.
Men det er der heldigvis råd for, da en af de bedste og nemmeste måder at markedsføre sig selv som håndværker er portaler, med oversigt over håndværkere. Det gode ved håndværker faget er at folk først rigtigt skal kende en, når de har brug for en. Folk der ikke har noget galt med toilettet er ligeglade med en reklame for en VVS´er, folk ser ikke en reklame for en VVSer og tænker, hov dem skal jeg da lige have i tankerne, når toilettet engang står af. Det er netop derfor at en portal er så genialt, da potentielle kunder selv vil søge efter en, ulempen er dog at i er flere om budet, derfor er det med at have en virksomhedsbeskrivelse, som gør folk får lyst til at vælge lige netop dig.
Det gode ved en portal er også at folk kan finde en håndværker i deres lokalområde, så man slipper for at ramme folk med annoncering, selvom de bor i den anden ende af landet.
Hvis du f.eks bor i Køge og leder efter en VVSer ville man besøge denne side.
Haandvaerkernoeglen.dk kan klart anbefales at annoncere sig selv på, da de netop har alle håndværker fag og lokal opdeling, så det er let for folk i dit område at finde dig. 

Read more
påskegave

Derfor skal du give dine ansatte påskegaver

Hvis der er noget som vi mennesker bliver glade for, så er det når vi får gaver. Når vi modtager gaver, udløser det nogle glædeshormoner i vores krop, som er med til at nedsættes vores stress niveau, og gøre os mere glade i hårde tider. Det er i dag tit og ofte at virksomhederne mærker disse stressede situationer, og medarbejderne løber stærkere end nogen sinde. Så uden at skulle snakke for andre, bør ens medarbejdere modtage flere gaver, end den sædvanlige julegave. Det vil derfor være en rigtig god idé at overveje en ekstra gang, om dine medarbejdere ikke skulle modtage påskegaver til påske, i anledningen af at det smukke forår snart starter, og solen begynder at få flere solskinstimer.

Føler sig værdsat

Der er mange ting som firmagaver gør, og én af dem er at dine medarbejdere vil føle sig værdsatte, for det stykke arbejde som de har lavet. Du viser altså med en gave, at du er glade for at have dine medarbejdere ansat, og at de er rigtig værdifulde for din virksomhed. Omvendt vil du også selv komme til at føle dig værdsat som arbejdsgiver, da der bliver en form for gensidig respekt pga. din gavmildhed.

Øger effektiviteten

Det er klar at tilfredse medarbejdere, også resultere i bedre resultater. Når ens medarbejdere er positivt opstemte i jobbet, kommer de også med meget bedre resultater, og det vil du tydeligt kunne se, når du har givet din gave, til alle dine medarbejdere. Prøv at lægge mærke til, at smilene er meget større, når gaven er givet.

Positiv ROI

Det er klart at det kommer til at koste lidt kroner, at give alle medarbejdere en gave. Men på længere sigt, vil det sagtens kunne betale sig hjem, da det som før nævnt, øger effektiviteten, og du kommer altså til at opleve meget bedre resultater, overtid.

Read more
Kørsel

Start din egen køreskole

Efterspørgslen er stor

Vil du gerne kunne starte en forretning, hvor efterspørgslen er stor og hvor du kan komme til at møde mange mennesker på samme dag, så skal du starte din egen køreskole. Generelt siger man at arbejdsledighed ikke kendes inde for denne branche, da der er behov for flere kørelære. Hvis du vil kunne have en forretning, hvor der er en stor efterspørgsel, så er det som sagt en køreskole, du skal starte. Men for selv at være kørelære, skal du have en kørelæreuddannelse, som giver dig de nødvendige redskaber til at kunne bevillige kørekort til dine fremtidige elever.

Uddan dig som kørelære

Uddannelsen som kørelære kan tage lige her og det tager ikke mere end 7 til 9 måneder og så kan du stå, som færdiguddannet kørelære. Når du er færdig uddannet, kan du starte din egen køreskole og begynde at undervise elever, så de kan få deres kørekort. Ud over dette kan du også undervise dem, som skal have generhvervet deres kørekort. Du kan tilbyde supplerende undervisning til bilister, som er blevet ramt af klippekortsystemet. Der er derfor mange muligheder for at få en god forretning op at køre, hvis du er parat til at kæmpe for det og ligge nogle timer i det.

Ændringer i lovgivningen

Siden 2014 er der kommet ændringer i lovgivningen, som stiller større krav til kørelærere og derfor er lovgivningen blevet skærpet inde for området. Dette har resulteret i at der er kommet en mangel på veluddannet kørelærere, som opfylder disse krav. Muligheden for at kunne få et job, er forholdsvis store, hvis du er en god kørelære. Derfor kan det være en god ide at gå denne vej, hvis du søger beskæftigelse og evt. at blive selvstændig. Der er selvfølgelig ingen ting, som er sikkert, men der er en stor efterspørgsel på gode og veluddannede kørelærere og mange, som gerne vil have et kørekort eller har behov får supplerende undervisning.

Read more
Overvågningskameraer

Sådan passer du godt på din virksomhed

Når din virksomhed vokser, bliver den også mere værdifuld. Her er der ikke kun tale om det som virksomheden omsætter for hver måned, også de værdier som bliver indkøbt til virksomheden. En stor velfungerende virksomhed med mange arbejdsopgaver skal selvfølgelig også have det rigtige udstyr. Her er der tale om computere, tablets, anden teknologi, møbler osv. Alle disse ting har en bestemt værdi, og der er derfor mennesker derude som vil elske at få fingrene i din virksomheds ting. Det er derfor meget vigtigt, at du som virksomhedsejer gør alt for at passe på virksomheden og dens værdier. Medmindre virksomheden stadig finder sted i dit private hjem, så kan du jo ikke selv holde øje. Derfor er der flere tiltag du bør tage for at få din virksomhed beskyttet.

Den obligatoriske indbrudsalarm

Lige meget hvor stor ens virksomhed er, så er det vigtigt at have en indbrudsalarm. Hvis man ikke har en, vil indbrudstyve næsten kunne vade ind i virksomhedens lokaler ugeneret og bare tage, hvad de vil have. Selvom man måske ikke har de vilde værdier i lokalerne, så vil det være dyrt i længden, hvis det sker flere gange. Vælg imellem forskellige indbrudsalarmer her.

Overvåg området

Overvågning er smart til flere forskellige ting. Man kan selv eller få en vagt til at sidde og kigge på overvågningsfilmen, hvilket gør at man altid vil kunne ringe efter politiet, hvis alarmen ikke går. Desuden vil man have film, som man vil kunne give til politiet, hvis det skulle lykkes tyven at slippe væk.

Gå hele vejen med vagter på området  

I dag er det kun de helt store virksomheder som har vagter gående, når virksomheden er lukket. Derfor er det ofte kun nødvendigt, hvis man mener, at man er i stor risiko for at få indbrud. Det smarte ved vagter på stedet er, at man så ikke behøver på at vagter eller politiet ankommer.

Read more

Har du haft indbrud?

Hvis du har haft indbrud og de har ødelagt din lås i hjemmet, så giver det sig selv, at du skal have udskiftet den. Når du skal have udskiftet låsen på den pågældende dør, så kan det være en god idé at få tjekket resten af husets låse, så du er bedre sikret i fremtiden. Den gamle runde Ruko-nøgle er en, som slet ikke lever op til sikkerheden i dag. Det kan også være tilfældet med dine låse, så derfor er det vigtigt at få dem tjekket efter.

Hvis du bor i Hillerød eller blot Nordsjælland generelt og allerede har haft indbrud, så er du desværre en del af en statistik som siger, at det er det sted i Danmark, hvor der bliver begået flest indbrud. Hvis du ikke har haft indbrud, så sørg for at få dit hjem sikret, så du undgår at blive en del af statistikken. Vil du have hjælp til dine låse, så kan du læse mere her.

Hvad kan du ellers gøre?

Mange vælger i dag at få installeret en alarm. Især hvis de allerede har haft indbrud, så de føler sig mere trygge ved at det ikke sker igen. Det samme kan du vælge at gøre, hvis du har haft indbrud. Hvis du ikke har haft indbrud, kan du vælge at gøre det som forebyggelse mod at det sker. Mange indbrudstyve går forbi de huse med klistermærkerne i vinduet, da det er nemmere at vælge et hus uden alarm. Indbrudstyvene skal have lette omsættelige varer så nemt som muligt og det bliver blot for besværligt, hvis der er alarm installeret. Så kan de ligeså godt tage et hus uden alarm. Derfor virker dette også godt som forebyggelse. Det giver selvfølgelig ikke mening at investere i en alarm, hvis fundamentet i forhold til din lås ikke er i orden.

Read more
Sådan idéudvikler du

Rent og pænt er indbydende

Hvis man har en virksomhed, er der en god sandsynlighed for, at man også har kunder, forretningsforbindelser eller andre samarbejdspartnere, der kan komme på besøg fra tid til anden. Det som det ikke er alle, der tænker over, er hvor stor betydning det har, at ens lokaler er indbydende, pæne og rene. En ting er indenfor på kontor, mødelokaler og lignende, hvilket mere eller mindre giver sig selv.

Et andet sted det ikke er alle, der tænker lige meget over det visuelle indtryk, er på selve bygningen. Det har meget at sige, at vinduerne er pudset, at facaden er ren, at græsset er slået og lignende. Det kan virke banalt, men ikke desto mindre er det yderst vigtigt. Man skal huske på, at det er det første gæster møder, når der besøger en, og de er det sidste de ser.

Hvis man er som langt de fleste virksomheder, så bor man til leje i sine lokaler, og står reelt derfor heller ikke med ansvaret for at det stykke arbejde bliver gjort. Problemet er midlertidigt, at det langt fra er alle udlejere, der sørger for at den uvendige rengøring er så ofte, som man kunne ønske sig. Især hvis der er tale om udlejere, der sidder fysisk langt fra de ejendomme eller lokaler de udlejer, kan det være et problem.

Som lejer kan det ofte være besværligt at overbevise udlejere om at de skal optrappe den udvendige rengøring, da dette i sagens natur er en merudgift, hvilket al andet lige fjerner en del af overskuddet. I noge tilfælde kan det bedre betale sig at droppe den kamp, og hyre en ekstern virksomhed som denne til at stå for dele af ejendomsservicen.

I mange tilfælde kan man i sidste ende alligevel få lov til at sende regningen videre til udlejeren. Man kan ofte komme ud for, at de prøver at spare penge, men i sidste ende er de fleste alligevel interesseret i en præsentabel ejendom.

Read more
varme

Opvarm virksomheden med pillefyr

Det er en kold tid, som vi lever i, og samtidigt en tid hvor vi skal tænke på miljøet. Derfor går flere og flere væk fra de gamle oliefyre, og bevæger sig over i et bedre alternativ, både miljø, men også økonomimæssigt. Du kan spare op til 50-60% i forhold til gamle oliefyre og elvarme, alt efter hvilket pillefyr du har.
Et pillefyr virker ved at Træpillerne hældes i et magasin eller skubbes fra et eksternt magasin over i pillefyret. Her trækkes de videre ind i et forbrændingskammer, hvor varmen fra ilden overføres til vand på forskellige måder.
Man ser også flere og flere pillefyre rundt omkring, fordi prisen er til at være med på, og hvis man ikke gider bruge for meget tid på rens og vedligeholdelse, findes der lidt dyre typer pillefyre, som er selvautomatiske. Det vil sige man skal kun fylde og tømme fyret.

Hvad er det nemmeste at tilslutte?

Når du skal finde et pillefyr, og du måske ikke lige orker eller har tid til at skal have sat det op og bruge en halv til hel arbejdsdag på det, findes der en nyhed, indenfor pillefyre, der hedder Ready to burn (RTB). Det vil sige, alt kabling er sat op, og fyret er samlet og lige til at stille op.
askeskuffen er designet så det er nemt at tage ud, uden at svine, og skal først skiftet når, man har brændt ca. 3 tons piller af. Kompressor rens af pillefyret, både pillebrænderens hærd og af kedlen.
Hvis du er interesseret i sådan en type pillefyr, kan du se mere på følgende link.

Findes der tilskud til pillefyr?

Ja der findes tilskud, så hvis du skifter din gamle varmekilde ud med et pillefyr, kan du få tilskud på den besparelse du har i forhold til det gamle. Det kan give flere tusinde kroner skattefrit tilskud, om året.

Read more