Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Det giver næsten sig selv, at en god hjemmeside er vigtig for et firma, men hvorfor er det lige, at du skal sætte penge af til optimering af din hjemmeside? Det kommer der her tre grunde til:

  • En velfungerende hjemmeside skaber tillid og troværdig.
  • Du kan få kontakt til flere kunder.
  • Potentielle kunder vil vælge dig frem for en anden forhandler eller udbyder.

Troværdighed og tillid

Når du ejer et firma, er troværdighed og tillid et af de vigtigste elementer i relationen mellem kunde og udbyder. Hvis din hjemmeside er fyldt med grammatiske fejl eller er dårligt sat op, vil det første indtryk, du giver til kunden være dårligt.

Dette gælder også, hvis du har en hjemmeside på et andet sprog såsom tysk. Når tekster til din hjemmeside skal oversættes til tysk, skal du være opmærksom på måden, du oversætter dine tekster på. Gør du brug af de korrekte grammatiske regler, og er teksten oversat med en kulturel forståelse, der vil være med til at skabe mening i dine tekster? Dette er alt sammen noget, du skal være opmærksomhed på. Hvis du ikke selv er den bedste tyskoversætter, kan du få hjælp fra en professionel tyskoversætter, der kan garantere en fejlfri tekst.

Få kontakt til flere kunder

En hjemmeside, der er har et godt design og er optimeret, vil nå ud til flere kunder. Du vil for det første komme højere op blandt Googles søgeresultater, hvilket vil gøre dit firma mere synligt, og din hjemmeside vil give et godt indtryk, så dine kunder har lyst til at kontakte dig.

Kunderne vælger dig

Når dine kunder først har tillid til dig, og de bliver på din hjemmeside for at finde ud af mere, skal der meget til at en kunde vil lede videre efter en anden udbyder, såfremt du har det produkt, kunden søger.